Najlepší pomer
ceny a kvality

Tisíce spokojných pútnikov ročne

Cestovná kancelária s 30 ročnou tradíciou

Rezervácia zájazdu online

Najnovšie pridané zájazdy

Pútnické zájazdy pre rok 2024

/Zobraziť všetky zájazdy

Špecializujeme sa na pútnické zájazdy a poznávacie zájazdy už viac ako 30 rokov, ktoré sú viac než len cestovaním – sú to cesty k hlbšiemu pochopeniu a duchovnému obohateniu.  Organizujeme zájazdy pre jednotlivcov aj ucelené skupiny. V prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať a my vám pripravíme zájazd podľa vašich predstáv.

Naše zájazdy sú navrhnuté tak, aby poskytovali nielen odpočinok od každodennej rutiny, ale predovšetkým aby vám ponúkli priestor pre modlitbu, rozjímanie a duchovný rast. S nami máte príležitosť prehĺbiť svoj vzťah s Bohom a objaviť krásu Jeho stvorenstva cez rôzne kultúry a tradície, ktoré svet ponúka. Spomienky z pútnických zájazdov ostávajú roky veľmi silné. Určite nám dajú naši pútnici za pravdu. 

Izrael, Svätá zem, je korunou našich pútnických zájazdov, kde každý krok po tejto svätej zemi predstavuje krok bližšie k porozumeniu biblických príbehov a k lepšiemu chápaniu našej viery. Je to miesto, kde sa história a duchovno prelínajú, a ponúka neopakovateľnú príležitosť na duchovnú obnovu a hlboké duchovné zážitky.

Svätá zem - Izrael

7 zájazdov

Taliansko

12 zájazdov
francuzsko_lurdy

Francúzsko

11 zájazdov

Portugalsko

9 zájazdov
barcelona

Španielsko

5 zájazdov

Prečo si kúpiť zájazd u nás ?

40,000+ Zákazníkov

Množstvo spokojných zákazníkov

Cestovná kancelária s garanciou

Sme tu pre vás už viac ako 30 rokov

Bezpečná rezervácia

Bezpečná rezervácia online

AWERTOUR na Facebooku.

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

🟣 TRETIA PÔSTNA NEDEĽA B

S každou skupinou v Jeruzaleme navštevujem aj Múr nárekov a pred ním najväčšiu otvorenú synagógu, ktorá tvorí námestie. Za týmto múrom sa nachádza takzvaná Chrámová plošina, kde dnes stoja dve mešity z ktorých jedna, Omarova mešita, sa vypína nad skalou, kde podľa tradície mal obetovať Abrahám svojho syna Izáka, ako sme to čítali v prvom čítaní minulú nedeľu. Nad touto skalou, ktorá sa nazývala Moriah, dal kráľ Šalamún v desiatom storočí pred Kr. vybudovať nádherný chrám zasvätený Bohu. Tento chrám sa stal pýchou židovského národa, ale nadovšetko miestom modlitby a obiet Pánu Bohu. Vo vnútri bola najpodstatnejšia tzv. Veľsvätyňa, kde bola uložená Archa zmluvy a kde bola zvláštnym spôsobom Božia prítomnosť. Žiaľ, tento chrám začiatkom šiesteho storočia pred Kr. zničili babylonské vojská a všetko posvätné, drahé, zlaté bohoslužobné predmety, odvliekli aj so zajatými Židmi do Babylonska. Až po sedemdesiatich rokoch sa zvyšný národ vrátil späť do Jeruzalema a na troskách predchádzajúceho chrámu si vybudoval nový chrám, ktorý dal Herodes Veľký v prvom storočí pred Kr. prebudovať do nádhernej krásy.
Tento chrám nazval Pán Ježiš „Domom svojho Otca a tiež aj Domom modlitby.“ V ňom ho rodičia na štyridsiaty deň po narodení priniesli obetovať nebeskému Otcovi, v ňom prijal v dvanástom roku tzv. Bar micva – čiže stav duchovnej dospelosti a odvtedy ako každý Žid, aj on, do neho prichádzal aspoň raz v roku, aby si vykonal svoje náboženské povinnosti. Na nádvorí bol vždy veľký ruch, lebo sa tam na obety predávali holuby, hrdličky, baránky, ba aj rožný dobytok, čo si návštevníci kupovali, aby mohli priniesť v chráme obetu. Menili sa tam aj peniaze, lebo v chráme sa mohli používať len chrámové peniaze a nie také, ktorými sa platilo na verejnosti. Každý kupec chcel predať čo najlepšie a najrýchlejšie, preto sa pchal najbližšie k posvätným miestam. Títo predavači vydierali veriacich Židov a tiež klamali pri zmene peňazí. Nikto proti tomu nezakročil, lebo títo kšeftári boli pod ochranou rodiny Annáša, ktorá z toho profitovala. Vieme si prestaviť, čo tam bol za neporiadok, ktorý Pán Ježiš nezniesol, a preto zakročil tak radikálne. Mohli by sme si myslieť, že to urobil v rámci spravodlivosti, aby pomohol najmä chudobným pútnikom, no jeho zámer bol dôležitejší. S bičom v rukách ukázal, že je pánom jeruzalemského chrámu, ktorý bol postavený a zasvätený jeho Otcovi, ktorého je Synom. Takto pobúril predstavených chrámu, ktorí mu dali otázku, akým právom toto robí. On sa neodvolával na zázraky, ktoré konal na ľuďoch, keď ich uzdravoval ani na to, že vyháňal zlých duchov, ba ani na to, že vzkriesil troch ľudí, ale predložil im najsilnejší dôkaz, ktorý síce nepochopili, keď im povedal: „Zborte tento chrám a do troch dní ho postavím.“ Vieme, že poukázal na svoje vlastné telo, čím naznačil: „Zabite mňa, ale ja za tri dni vstanem z mŕtvych.“ Trefne to vyjadril svätý Pavol, keď napísal: „Ak Kristus nevstal z mŕtvych, márne je naše kázanie, márna je aj naša viera“ (1. Kor 15, 14).
Prežívame pôstne obdobie, kedy si pripomíname Ježišovo utrpenie, pričom si myslíme, že toto utrpenie je najdôležitejšie. Aj keď je dôležité, ale Ježišovo utrpenie na kríži a jeho smrť boli prípravou na jeho zmŕtvychvstanie. Jeho utrpenie a telesnú smrť máme vidieť prežiarené slávou zmŕtvychvstania. Možno sa vám, milí priatelia, vidí trochu ťažké toto rozjímanie, ale keď pochopíme jeho utrpenie a smrť, tak budeme aj ľahšie vidieť zmysel nášho večného života. Preto každé naše utrpenia, starosti, trápenia sú iba predohrou večného života. Takto môžeme pochopiť tisíce kresťanov – mučeníkov, ktorí neváhali položiť životy za túto pravdu.
Nech nás prežiari Ježišovo zmŕtvychvstanie a dá nám silu viery, že náš život, ba aj jeho utrpenie a smrť, majú zmysel.

Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.
... See MoreSee Less

🟣 TRETIA PÔSTNA NEDEĽA B

     S každou skupinou v Jeruzaleme navštevujem aj Múr nárekov a pred ním najväčšiu otvorenú synagógu, ktorá tvorí námestie. Za týmto múrom sa nachádza takzvaná Chrámová plošina, kde dnes stoja dve mešity z ktorých jedna, Omarova mešita, sa vypína nad skalou, kde podľa tradície mal obetovať Abrahám svojho syna Izáka, ako sme to čítali v prvom čítaní minulú nedeľu. Nad touto skalou, ktorá sa nazývala Moriah, dal kráľ Šalamún v desiatom storočí pred Kr. vybudovať nádherný chrám zasvätený Bohu. Tento chrám sa stal pýchou židovského národa, ale nadovšetko miestom modlitby a obiet Pánu Bohu. Vo vnútri bola najpodstatnejšia tzv. Veľsvätyňa, kde bola uložená Archa zmluvy a kde bola zvláštnym spôsobom Božia prítomnosť. Žiaľ, tento chrám začiatkom šiesteho storočia pred Kr. zničili babylonské vojská a všetko posvätné, drahé, zlaté bohoslužobné predmety, odvliekli aj so zajatými Židmi do Babylonska. Až po sedemdesiatich rokoch sa zvyšný národ vrátil späť do Jeruzalema a na troskách predchádzajúceho chrámu si vybudoval nový chrám, ktorý dal Herodes Veľký v prvom storočí pred Kr. prebudovať do nádhernej krásy. 
     Tento chrám nazval Pán Ježiš „Domom svojho Otca a tiež aj Domom modlitby.“ V ňom ho rodičia na štyridsiaty deň po narodení priniesli obetovať nebeskému Otcovi, v ňom prijal v dvanástom roku tzv. Bar micva – čiže stav duchovnej dospelosti a odvtedy ako každý Žid, aj on, do neho prichádzal aspoň raz v roku, aby si vykonal svoje náboženské povinnosti. Na nádvorí bol vždy veľký ruch, lebo sa tam na obety predávali holuby, hrdličky, baránky, ba aj rožný dobytok, čo si návštevníci kupovali, aby mohli priniesť v chráme obetu. Menili sa tam aj peniaze, lebo v chráme sa mohli používať len chrámové peniaze a nie také, ktorými sa platilo na verejnosti. Každý kupec chcel predať čo najlepšie a najrýchlejšie, preto sa pchal najbližšie k posvätným miestam. Títo predavači vydierali veriacich Židov a tiež klamali pri zmene peňazí. Nikto proti tomu nezakročil, lebo títo kšeftári boli pod ochranou rodiny Annáša, ktorá z toho profitovala. Vieme si prestaviť, čo tam bol za neporiadok, ktorý Pán Ježiš nezniesol, a preto zakročil tak radikálne. Mohli by sme si myslieť, že to urobil v rámci spravodlivosti, aby pomohol najmä chudobným pútnikom, no jeho zámer bol dôležitejší. S bičom v rukách ukázal, že je pánom jeruzalemského chrámu, ktorý bol postavený a zasvätený jeho Otcovi, ktorého je Synom. Takto pobúril predstavených chrámu, ktorí mu dali otázku, akým právom toto robí. On sa neodvolával na zázraky, ktoré konal na ľuďoch, keď ich uzdravoval ani na to, že vyháňal zlých duchov, ba ani na to, že vzkriesil troch ľudí, ale predložil im najsilnejší dôkaz, ktorý síce nepochopili, keď im povedal: „Zborte tento chrám a do troch dní ho postavím.“ Vieme, že poukázal na svoje vlastné telo, čím naznačil: „Zabite mňa, ale ja za tri dni vstanem z mŕtvych.“ Trefne to vyjadril svätý Pavol, keď napísal: „Ak Kristus nevstal z mŕtvych, márne je naše kázanie, márna je aj naša viera“ (1. Kor 15, 14).
     Prežívame pôstne obdobie, kedy si pripomíname Ježišovo utrpenie, pričom si myslíme, že toto utrpenie je najdôležitejšie. Aj keď je dôležité, ale Ježišovo utrpenie na kríži a jeho smrť boli prípravou na jeho zmŕtvychvstanie. Jeho utrpenie a telesnú smrť máme vidieť prežiarené slávou zmŕtvychvstania. Možno sa vám, milí priatelia, vidí trochu ťažké toto rozjímanie, ale keď pochopíme jeho utrpenie a smrť, tak budeme aj ľahšie vidieť zmysel nášho večného života. Preto každé naše utrpenia, starosti, trápenia sú iba predohrou večného života. Takto môžeme pochopiť tisíce kresťanov – mučeníkov, ktorí neváhali položiť životy za túto pravdu.
     Nech nás prežiari Ježišovo zmŕtvychvstanie a dá nám silu viery, že náš život, ba aj jeho utrpenie a smrť, majú zmysel.

     Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.

1 CommentComment on Facebook

Veľká vďaka otec Martin za úžasnú katechezu, veľmi tieto myšlienky potrebujeme 🙏♥️🙏🍀🙏

🇲🇽 MEXIKO - Naši pútnici sa už vrátili z nezabudnuteľného zájazdu do Mexika, kde sa ponorili do bohatej histórie, duchovnej obnovy, kultúry a nádherných prírodných scenérií tejto fascinujúcej krajiny. Sprevádzal náš obľúbený a skúsený PaedDr. Martin Mojžiš.

Ďakujeme za každú jednu fotku , ktorú nám posielate ❤

Objavte s nami krásu a posolstvo Panny Márie z Guadalupe, ktorá už stáročia oslovuje srdcia miliónov pútnikov z celého sveta.
🇲🇽 MEXIKO
➡️ 7.11.-17.11.2024
awertour.sk/putnicke-zajazdy/mexiko-acapulco-6/
➡️ 20.11.-30.11.2024
awertour.sk/putnicke-zajazdy/mexiko-acapulco-7/
Prihlasovať sa môžete priamo cez našu stránku, emailom alebo telefonicky:
📩 ck@awertour.sk
📞 0911 285 240
📞 02/52 492 922
... See MoreSee Less

🇲🇽 MEXIKO - Naši pútnici sa už vrátili z nezabudnuteľného zájazdu do Mexika, kde sa ponorili do bohatej histórie, duchovnej obnovy, kultúry a nádherných prírodných scenérií tejto fascinujúcej krajiny. Sprevádzal náš obľúbený a skúsený PaedDr. Martin Mojžiš. 

Ďakujeme za každú jednu fotku , ktorú nám posielate ❤

Objavte s nami krásu a posolstvo Panny Márie z Guadalupe, ktorá už stáročia oslovuje srdcia miliónov pútnikov z celého sveta.
🇲🇽 MEXIKO 
➡️ 7.11.-17.11.2024
https://awertour.sk/putnicke-zajazdy/mexiko-acapulco-6/
➡️ 20.11.-30.11.2024
https://awertour.sk/putnicke-zajazdy/mexiko-acapulco-7/
Prihlasovať sa môžete priamo cez našu stránku, emailom alebo telefonicky:
📩 ck@awertour.sk
📞 0911 285 240
📞 02/52 492 922Image attachmentImage attachment+Image attachment

3 CommentsComment on Facebook

Ďakujeme za požehnané a nezabudnuteľné zážitky a chvíle ktoré ste nám pripravili, bol to požehnaný čas, hlavne v tomto pôstnom období,srdečná vďaka 🙏🙏🙏❤️❤️❤️

Ďakujeme za nádhernú púť❤️navždy ostanú v našich srdciach nezabudnuteľné zážitky, spomienky a krásne fotografie tohto čarovného pútnického miesta na zemi🙏🙏🙏som šťastná, že som mohla byť súčasťou 😇😇😇

Ďakujem, nádherné spomienky. 🍀🙏🍀🙏♥️

🟣 DRUHÁ PÔSTNA NEDEĽA B

V duchu sa prenesme na horu Tábor, kde sa táto udalosť odohrala, keď sa pred tromi apoštolmi Pán Ježiš premenil. Boli to Peter, Jakub a Ján. Je zvláštne, že ani jeden z nich túto udalosť neopísal, ale kto ju napísal, boli traja evanjelisti Matúš, Marek a Lukáš, hoci oni pri tejto udalosti neboli svedkami.
Zaujímavé je, že všetci traja evanjelisti začínajú opisovať túto udalosť rovnako. Píšu, že sa stala na ôsmy deň po týchto slovách a udalostiach... Po akých slovách a udalostiach? Chronologicky sledujme Pána Ježiša, ktorý niekoľko mesiacov pred svojím umučením opúšťa natrvalo Kafarnaum, ide s apoštolmi k úpätiu hory Hermon k prameňu rieky Jordán, kde udeľuje primát Petrovi (Mt 16, 18). Potom prechádzal cez mestá Týrus a Sidon a odtiaľ popri Nazarete a dedine Naim pod Tábor. Táto cesta sa udiala počas ôsmich dní, kedy s apoštolmi prišiel pod horu Tábor, kde nechal ostatných apoštolov a so spomínanými tromi apoštolmi vystúpil, podľa tradície, na horu Tábor. Preto podľa tradície, lebo všetci traja evanjelisti pri opise udalosti neuvádzajú meno Tábor, iba píšu, že ich Ježiš vyviedol na vysoký vrch do samoty. Znalci Písma svätého si dlho dávali otázky, prečo sa Pán Ježiš pred apoštolmi premenil. Vysvetlenie je také, že aj s apoštolmi mal problémy, aby pochopili správnosť jeho poslania, prečo prišiel na svet. Aj oni boli – ako ostatní – presvedčení, že Ježiš má byť ten Mesiáš, ktorého nečakali ako predpovedaného prorokmi, ale ako vysloboditeľa od nenávidených Rimanov. Pán Ježiš im chcel jasne naznačiť, že sa mu nejedná o založenie nejakej ríše alebo kráľovstva tohto sveta, ktoré bude mať síce začiatok, ale ako všetky kráľovstvá aj svoj koniec. Jemu záležalo na tom, aby im ukázal na svojom premenení krásu kráľovstva nie pozemského, ale nebeského. Výjav jeho premenenia musel byť úžasný, keď apoštoli neboli schopní povedať ani slovo, len Peter ťažko vyslovil vetu: „Pane, dobre je nám tu, postavím tu tri stánky...“ Pritom nevedel, čo hovorí. Pán Ježiš svojím premenením im chcel ukázať, že jeho kráľovstvo nemá pozemské poslanie v ich ponímaní, ale také, ako to neskôr napísal svätý Pavol, že: „Ani oko nevidelo, ani ucho nepočulo, ani do ľudského srdca nevstúpilo, čo pripravil Boh tým, ktorí ho milujú“ (1 Kor 2,9). A tiež po zoslaní Ducha Svätého, svätý Peter vyznal, keď pochopil skutočnosť Ježišovho premenenia, ako to napísal vo svojom druhom liste (odporúčam prečítať 2 Pt 1, 16-18).
Všimnime si z počutého textu, že pri Ježišovom premenení sa vedľa neho objavili dve najväčšie osobnosti. Mojžiš, ktorý zastupuje patriarchov a Eliáš, ktorý zastupuje prorokov. Evanjelista Lukáš napísal, že: „Zjavili sa v sláve a hovorili o jeho odchode, ktorý sa mal uskutočniť v Jeruzaleme“ (Lk 9, 31). Teda, rozprávali sa o utrpení a ukrižovaní v Jeruzaleme. Tu jasne vidíme, Hora Tábor a Hora Kalvárie sú dve akoby
spojené nádoby a jedna bez druhej nemôže byť. Čiže tým Pán Ježiš svojím premenením ukázal, že do Nebeského kráľovstva sa vstupuje cez utrpenie a kríž.
Toto platí aj pre nás v dnešnej dobe, lebo často nedokážeme pochopiť zmysel utrpenia. Utrpenie považujeme za Boží trest. Neraz som vo svojej praxi počul niekoho, kto bol vážne chorý. ako si sťažoval: „Prečo ma Pán Boh tresce, veď som nebol zlým človekom.“ Ja som sa zvykol opýtať: „Kto vám povedal, že vás Pán Boh tresce?“ Pán Boh nie je taký, ktorý by sa kochal v biede a bolesti človeka, ale buďme si istí, že naše utrpenie potrebuje. Možno sa zadivíte tomu, čo som napísal: „Pán Boh ma potrebuje?“ Áno, aj keď je to ťažko pochopiteľné. On potrebuje naše utrpenie pre záchranu nejakej duše. Mám s tým viaceré skúsenosti. Alebo si môžeme povedať, že je to potrebné aj pre mňa osobne – pre moju spásu.
Po prvom ročníku teológie cez veľké prázdniny som navštívil na východnom Slovensku spolužiakov, s ktorými sme v Giraltovciach navštívili jednu rodinu, v ktorej ležal na lôžku mládenec, ktorý mal niečo cez 20 rokov. Od narodenia bol mrzák, lebo sa narodil takmer úplne bez rúk a nôh. Ja som si myslel, že na posteli uvidím kopu nešťastia, ale na moje prekvapenie videl som veselého a šťastného človeka, ktorý aj nás bohoslovcov povzbudzoval. Chlapci – hovoril – modlím sa za vás, aby z vás boli dobrí kňazi a tiež svoj životný údel obetujem aj za obrátenie hriešnikov. Na to sa zabudnúť nedá.
Milí priatelia. Viem, že je to ťažké pochopiť, prijať utrpenie ako povolanie, ale pri pohľade na kríž si uvedomujeme, že akou cestou sme boli vykúpení. Výstižne to napísal apoštol Peter: „ ...boli ste vykúpení nie porušiteľným striebrom alebo zlatom, ale drahou krvou bezúhonného a nepoškvrneného Baránka“ (1 Pt 1, 19).

Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.
... See MoreSee Less

🟣 DRUHÁ PÔSTNA NEDEĽA B

     V duchu sa prenesme na horu Tábor, kde sa táto udalosť odohrala, keď sa pred tromi apoštolmi Pán Ježiš premenil. Boli to Peter, Jakub a Ján. Je zvláštne, že ani jeden z nich túto udalosť neopísal, ale kto ju napísal, boli traja evanjelisti Matúš, Marek a Lukáš, hoci oni pri tejto udalosti neboli svedkami. 
     Zaujímavé je, že všetci traja evanjelisti začínajú opisovať túto udalosť rovnako. Píšu, že sa stala na ôsmy deň po týchto slovách a udalostiach... Po akých slovách a udalostiach? Chronologicky sledujme Pána Ježiša, ktorý niekoľko mesiacov pred svojím umučením opúšťa natrvalo Kafarnaum, ide s apoštolmi k úpätiu hory Hermon k prameňu rieky Jordán, kde udeľuje primát Petrovi (Mt 16, 18). Potom prechádzal cez mestá Týrus a Sidon a odtiaľ popri Nazarete a dedine Naim pod Tábor. Táto cesta sa udiala počas ôsmich dní, kedy s apoštolmi prišiel pod horu Tábor, kde nechal ostatných apoštolov a so spomínanými tromi apoštolmi vystúpil, podľa tradície, na horu Tábor. Preto podľa tradície, lebo všetci traja evanjelisti pri opise udalosti neuvádzajú meno Tábor, iba píšu, že ich Ježiš vyviedol na vysoký vrch do samoty. Znalci Písma svätého si dlho dávali otázky, prečo sa Pán Ježiš pred apoštolmi premenil. Vysvetlenie je také, že aj s apoštolmi mal problémy, aby pochopili správnosť jeho poslania, prečo prišiel na svet. Aj oni boli – ako ostatní – presvedčení, že Ježiš má byť ten Mesiáš, ktorého nečakali ako predpovedaného prorokmi, ale ako vysloboditeľa od nenávidených Rimanov. Pán Ježiš im chcel jasne naznačiť, že sa mu nejedná o založenie nejakej ríše alebo kráľovstva tohto sveta, ktoré bude mať síce začiatok, ale ako všetky kráľovstvá aj svoj koniec. Jemu záležalo na tom, aby im ukázal na svojom premenení krásu kráľovstva nie pozemského, ale nebeského. Výjav jeho premenenia musel byť úžasný, keď apoštoli neboli schopní povedať ani slovo, len Peter ťažko vyslovil vetu: „Pane, dobre je nám tu, postavím tu tri stánky...“ Pritom nevedel, čo hovorí. Pán Ježiš svojím premenením im chcel ukázať, že jeho kráľovstvo nemá pozemské poslanie v ich ponímaní, ale také, ako to neskôr napísal svätý Pavol, že: „Ani oko nevidelo, ani ucho nepočulo, ani do ľudského srdca nevstúpilo, čo pripravil Boh tým, ktorí ho milujú“ (1 Kor 2,9). A tiež po zoslaní Ducha Svätého, svätý Peter vyznal, keď pochopil skutočnosť Ježišovho premenenia, ako to napísal vo svojom druhom liste (odporúčam prečítať 2 Pt 1, 16-18).
     Všimnime si z počutého textu, že pri Ježišovom premenení sa vedľa neho objavili dve najväčšie osobnosti. Mojžiš, ktorý zastupuje patriarchov a Eliáš, ktorý zastupuje prorokov. Evanjelista Lukáš napísal, že: „Zjavili sa v sláve a hovorili o jeho odchode, ktorý sa mal uskutočniť v Jeruzaleme“ (Lk 9, 31). Teda, rozprávali sa o utrpení a ukrižovaní v Jeruzaleme. Tu jasne vidíme, Hora Tábor a Hora Kalvárie sú dve akoby
spojené nádoby a jedna bez druhej nemôže byť. Čiže tým Pán Ježiš svojím premenením ukázal, že do Nebeského kráľovstva sa vstupuje cez utrpenie a kríž.
     Toto platí aj pre nás v dnešnej dobe, lebo často nedokážeme pochopiť zmysel utrpenia. Utrpenie považujeme za Boží trest. Neraz som vo svojej praxi počul niekoho, kto bol vážne chorý. ako si sťažoval: „Prečo ma Pán Boh tresce, veď som nebol zlým človekom.“ Ja som sa zvykol opýtať: „Kto vám povedal, že vás Pán Boh tresce?“ Pán Boh nie je taký, ktorý by sa kochal v biede a bolesti človeka, ale buďme si istí, že naše utrpenie potrebuje. Možno sa zadivíte tomu, čo som napísal: „Pán Boh ma potrebuje?“ Áno, aj keď je to ťažko pochopiteľné. On potrebuje naše utrpenie pre záchranu nejakej duše. Mám s tým viaceré skúsenosti. Alebo si môžeme povedať, že je to potrebné aj pre mňa osobne – pre moju spásu.
     Po prvom ročníku teológie cez veľké prázdniny som navštívil na východnom Slovensku spolužiakov, s ktorými sme v Giraltovciach navštívili jednu rodinu, v ktorej ležal na lôžku mládenec, ktorý mal niečo cez 20 rokov. Od narodenia bol mrzák, lebo sa narodil takmer úplne bez rúk a nôh. Ja som si myslel, že na posteli uvidím kopu nešťastia, ale na moje prekvapenie videl som veselého a šťastného človeka, ktorý aj nás bohoslovcov povzbudzoval. Chlapci – hovoril – modlím sa za vás, aby z vás boli dobrí kňazi a tiež svoj životný údel obetujem aj za obrátenie hriešnikov. Na to sa zabudnúť nedá.
     Milí priatelia. Viem, že je to ťažké pochopiť, prijať utrpenie ako povolanie, ale pri pohľade na kríž si uvedomujeme, že akou cestou sme boli vykúpení. Výstižne to napísal apoštol Peter: „ ...boli ste vykúpení nie porušiteľným striebrom alebo zlatom, ale drahou krvou bezúhonného a nepoškvrneného Baránka“ (1 Pt 1, 19).

     Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.

6 CommentsComment on Facebook

Úžasné slová, ktoré vnímam o to viac, keď som horu Tábor v septembri minulého roka navštívila. Ďakujem 🙏🏻

Ďakujem.

Dúfam, že horu Tábor uvidím aj v tomto roku, nádherné sväté miesto 🙏🍀🙏

Srdečná vďaka otec Martin 🙏♥️🙏🍀🙏

🙏

Panboh zaplat za pozbujuce slova🙏🙏🙏

View more comments