Facebook

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Photos from AWERTOUR, spol. s r.o.'s post ... See MoreSee Less

Image attachmentImage attachment+Image attachment

5 CommentsComment on Facebook

Verím, že ste v Ríme zažili veľa krásnych a milosti plných chvíľ. Vašimi fotkami som sa preniesla do roku 2013, keď som tam bola tiež na púti. Ďakujem za krásne fotky.

Tešíme sa cestujeme s Vami na púť s našou farnostou Zeleneč v auguste

Ďakujem za fotky. Vraciam sa s nimi do čias kedy som bola aj ja na púti v Ríme práve s touto CK AWERTOUR, spol. s r.o. . Úžasné spomienky a zážitky.Dakujem

View more comments

Bohatý fotoalbum z pútnického zájazdu do Ríma. 🇮🇹 🇻🇦
Veľmi pekne ďakujeme za krásne fotografie, ktoré nám posielate. ❤

Kompletnú galériu 📸 nájdete tu:
www.facebook.com/media/set?vanity=awertour&set=a.1188728109211124

Ponuku pútnických zájazdov do Talianska:
awertour.sk/putnicke-zajazdy-taliansko/
... See MoreSee Less

Bohatý fotoalbum z pútnického zájazdu do Ríma. 🇮🇹 🇻🇦 
Veľmi pekne ďakujeme za krásne fotografie, ktoré nám posielate. ❤

Kompletnú galériu 📸 nájdete tu:
https://www.facebook.com/media/set?vanity=awertour&set=a.1188728109211124

Ponuku pútnických zájazdov do Talianska:
https://awertour.sk/putnicke-zajazdy-taliansko/Image attachment

1 CommentComment on Facebook

🙏♥️🙏🍀🙏

❤ ŠIESTA VEĽKONOČNÁ NEDEĽA B

Aj keď nám už vrcholí veľkonočné obdobie, predsa nás svätá Cirkev vracia do Večeradla, kde sa Pán Ježiš pri Poslednej večeri lúči so svojimi učeníkmi. V posledných chvíľach života nikto nerozpráva dajaké zbytočné alebo nezmyselné reči. V posledných chvíľach života každý sa snaží vložiť do života svojich drahých to, čo pokladá za potrebné, či nevyhnutné dať do života. Stať, ktorú si dnes v kostoloch máme možnosť vypočuť, je pre tak apoštolov, ako aj pre nás, veľmi dôležitá.
Odporúčam vám, milí priatelia, veľmi pozorne sa započúvať do každej vety. Isto v tých vetách pochopíte hĺbku, ale aj ich dôležitosť. Nadovšetko si všimnite, že v stati sa vyskytujú tri dôležité slová: láska, radosť a prikázanie. Istotne, že prvé dve sú pre každého z nás príťažlivé. Ale prikázanie? Toto slovo je nepríjemné a mohlo by pri nesprávnom pochopení zapríčiniť odmietnutie celej krásy Ježišovej pravdy. Preto je potrebné, aby sme toto Ježišovo slovo zbavili jeho, na prvý pohľad, možno negatívneho nánosu. Pokúsim sa to vysvetliť asi takto. Otázka znie, prečo nám dal Pán Boh prikázania, keď nám dal slobodnú vôľu? Tu možno cítiť akýsi rozpor. Buď som slobodný, alebo musím poslúchať prikázania. Slabo veriaci alebo neveriaci človek by takto argumentoval. Keď som v minulosti dostal od niekoho buď dospelého, alebo od študentov takúto námietku, tak som sa tento problém pokúsil vysvetliť asi takto. Keď máte doma malé dieťa, ktoré sa učí robiť prvé kroky, tak to využije k tomu, že sa chce vlastnými očami a rukami presvedčiť o všetkom, čo je okolo neho, lebo všetko je zaujímavé. Napríklad otvorí zásuvku, kde sú príbory, sú tam aj veľké a ostré nože na chlieb či na mäso. Keďže sa to v jeho očkách ligoce, tak vidí pred sebou peknú, zaujímavú hračku, ale si neuvedomuje, aká je to nebezpečná hračka, po ktorej hneď siaha. Keď to zbadá matka, priskočí k nemu, vytrhne mu nôž z ruky, hoci dieťa sa rozplače, lebo nechápe, prečo to matka urobila. Keby ho matka nemilovala a nechala ho hrať sa s ostrým nožom, následky by mohli byť pre dieťa fatálne. Tak je to aj s ľuďmi. Sme pred Bohom akoby malé vrtošivé deti, ktoré si myslia, že keď sú slobodné, tak si môžu robiť, čo chcú. Tragické následky obchádzania Božích príkazov vidíme na dennom poriadku. Prečo nám ich Pán Boh dal? Lebo nás miluje a nechce nám zle. Koná ako milujúca matka.
Samozrejme, že aj Pán Ježiš chce naše dobro. Chce, aby sme boli šťastní, preto nám dal príkaz: „Ak budete zachovávať moje prikázanie...“ Ďalej: „Toto je moje prikázanie: Aby ste sa milovali navzájom, ako som ja miloval vás.“ Ešte raz zopakujem: „Toto vám prikazujem: Milujte sa navzájom!“ Takto to počul evanjelista Ján. Aj ďalší evanjelista Matúš napísal podobnú vetu: „V týchto dvoch prikázaniach lásky k Bohu a blížnemu spočíva všetko, čo žiada od nás Zákon a čo hlásali proroci“ (porov. Mt 22, 40). Aj u evanjelistu Marka nájdeme podobnú vetu: „Iného väčšieho prikázania ako sú tieto niet.“ (Mk 12, 31). Takže Ježišov príkaz lásky nám je už teraz jasný.
Lenže, on sa neuspokojil len s ústnym prejavom lásky, ale sám na sebe ukázal, ako má vyzerať skutočná láska. On ju ukázal tak, že sa často a dlho, niekedy aj celú noc modlil, ale nadovšetko plnil vôľu nebeského Otca. Tak to aj povedal: „Mojím pokrmom je plniť vôľu môjho Otca.“ A taktiež z evanjelií vieme, ako prejavoval svoju lásku k chorým, trpiacim, užialeným (matka Naimského mládenca, Mária a Marta v Betánii...), odpúšťal hriechy kajúcim hriešnikom, odpúšťal tým, ktorí sa mu posmievali, ktorí ho bičovali, vojakom, ktorí ho bili a nadovšetko z kríža prosil Otca, aby odpustil všetkým, ktorí mu toto všetko spôsobili. Úžasná je jeho veta: „Niet väčšej lásky nad tú, keď niekto položí svoj život za svojich priateľov.“
A teraz sa vrátim k tým hore uvedeným troch slovám. Teraz už istotne pochopíme, prečo nám dal Pán Ježiš prikázanie. Aké prikázanie? Prikázanie lásky, aby keď ho budeme vo svojom živote žiť, tak nám zaručuje šťastie tak pozemské ako nadovšetko večné.
Možno teraz niekomu z vás napadne myšlienka: „Prečo je v dnešnej dobe tak málo lásky medzi ľuďmi? Kde je chyba? V Ježišovom príkaze lásky?“ Pre lepšie pochopenie tohto problému použijem príklad od môjho bývalého profesora. V Londýne v Hyde-Parku istého času denne na otvorenom priestranstve kázal istý mladý páter dominikán. Veľmi veľa mladých ľudí ho chodilo počúvať. Jedného dňa mal kázeň o medziľudských vzťahoch a nadovšetko o nedostatku lásky medzi ľuďmi. Počas kázne ho prerušil mladý zarastený a špinavý chuligán, ktorý mu hlasno oponoval takto: „Po dvetisíc rokoch kresťanstva sú ľudia stále zlí, páchajú zločiny a nemravnosti. Kde je tu pôsobenie Ježišovej lásky o ktorej kážete?“ Páter mu pokojne a s úsmevom odpovedal: „Priateľu, máte pravdu, ale neurazte sa, aj mydlo bolo vynájdené pred mnohými storočiami a váš krk, ba celé vaše telo je špinavé. To nie je na vine mydlo, ale vina je v ľuďoch, ktorí ho nepoužívajú.“ A taktiež nie je chyba v Ježišovom príkaze lásky, ale v ľuďoch, ktorí ju nepoužívajú.
A tak, milí priatelia, pri čítaní tohto zamyslenia si otvorme srdcia pre Ježišov príkaz lásky, aby sme tak svoj život žili šťastnejšie.

Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov
... See MoreSee Less

❤ ŠIESTA VEĽKONOČNÁ NEDEĽA B

     Aj keď nám už vrcholí veľkonočné obdobie, predsa nás svätá Cirkev vracia do Večeradla, kde sa Pán Ježiš pri Poslednej večeri lúči so svojimi učeníkmi. V posledných chvíľach života nikto nerozpráva dajaké zbytočné alebo nezmyselné reči. V posledných chvíľach života každý sa snaží vložiť do života svojich drahých to, čo pokladá za potrebné, či nevyhnutné dať do života. Stať, ktorú si dnes v kostoloch máme možnosť vypočuť, je pre tak apoštolov, ako aj pre nás, veľmi dôležitá.  
     Odporúčam vám, milí priatelia, veľmi pozorne sa započúvať do každej vety. Isto v tých vetách pochopíte hĺbku, ale aj ich dôležitosť. Nadovšetko si všimnite, že v stati sa vyskytujú tri dôležité slová: láska, radosť a prikázanie. Istotne, že prvé dve sú pre každého z nás príťažlivé. Ale prikázanie? Toto slovo je nepríjemné a mohlo by pri nesprávnom pochopení zapríčiniť odmietnutie celej krásy Ježišovej pravdy. Preto je potrebné, aby sme toto Ježišovo slovo zbavili jeho, na prvý pohľad, možno negatívneho nánosu. Pokúsim sa to vysvetliť asi takto. Otázka znie, prečo nám dal Pán Boh prikázania, keď nám dal slobodnú vôľu? Tu možno cítiť akýsi rozpor. Buď som slobodný, alebo musím poslúchať prikázania. Slabo veriaci alebo neveriaci človek by takto argumentoval. Keď som v minulosti dostal od niekoho buď dospelého, alebo od študentov takúto námietku, tak som sa tento problém pokúsil vysvetliť asi takto. Keď máte doma malé dieťa, ktoré sa učí robiť prvé kroky, tak to využije k tomu, že sa chce vlastnými očami a rukami presvedčiť o všetkom, čo je okolo neho, lebo všetko je zaujímavé. Napríklad otvorí zásuvku, kde sú príbory, sú tam aj veľké a ostré nože na chlieb či na mäso. Keďže sa to v jeho očkách ligoce, tak vidí pred sebou peknú, zaujímavú hračku, ale si neuvedomuje, aká je to nebezpečná hračka, po ktorej hneď siaha. Keď to zbadá matka, priskočí k nemu, vytrhne mu nôž z ruky, hoci dieťa sa rozplače, lebo nechápe, prečo to matka urobila. Keby ho matka nemilovala a nechala ho hrať sa s ostrým nožom, následky by mohli byť pre dieťa fatálne. Tak je to aj s ľuďmi. Sme pred Bohom akoby malé vrtošivé deti, ktoré si myslia, že keď sú slobodné, tak si môžu robiť, čo chcú. Tragické následky obchádzania Božích príkazov vidíme na dennom poriadku. Prečo nám ich Pán Boh dal? Lebo nás miluje a nechce nám zle. Koná ako milujúca matka.
     Samozrejme, že aj Pán Ježiš chce naše dobro. Chce, aby sme boli šťastní, preto nám dal príkaz: „Ak budete zachovávať moje prikázanie...“ Ďalej: „Toto je moje prikázanie: Aby ste sa milovali navzájom, ako som ja miloval vás.“ Ešte raz zopakujem: „Toto vám prikazujem: Milujte sa navzájom!“ Takto to počul evanjelista Ján. Aj ďalší evanjelista Matúš napísal podobnú vetu: „V týchto dvoch prikázaniach lásky k Bohu a blížnemu spočíva všetko, čo žiada od nás Zákon a čo hlásali proroci“ (porov. Mt 22, 40). Aj u evanjelistu Marka nájdeme podobnú vetu: „Iného väčšieho prikázania ako sú tieto niet.“ (Mk 12, 31). Takže Ježišov príkaz lásky nám je už teraz jasný.
     Lenže, on sa neuspokojil len s ústnym prejavom lásky, ale sám na sebe ukázal, ako má vyzerať skutočná láska. On ju ukázal tak, že sa často a dlho, niekedy aj celú noc modlil, ale nadovšetko plnil vôľu nebeského Otca. Tak to aj povedal: „Mojím pokrmom je plniť vôľu môjho Otca.“ A taktiež z evanjelií vieme, ako prejavoval svoju lásku k chorým, trpiacim, užialeným (matka Naimského mládenca, Mária a Marta v Betánii...), odpúšťal hriechy kajúcim hriešnikom, odpúšťal tým, ktorí sa mu posmievali, ktorí ho bičovali, vojakom, ktorí ho bili a nadovšetko z kríža prosil Otca, aby odpustil všetkým, ktorí mu toto všetko spôsobili. Úžasná je jeho veta: „Niet väčšej lásky nad tú, keď niekto položí svoj život za svojich priateľov.“
     A teraz sa vrátim k tým hore uvedeným troch slovám. Teraz už istotne pochopíme, prečo nám dal Pán Ježiš prikázanie. Aké prikázanie? Prikázanie lásky, aby keď ho budeme vo svojom živote žiť, tak nám zaručuje šťastie tak pozemské ako nadovšetko večné.
     Možno teraz niekomu z vás napadne myšlienka: „Prečo je v dnešnej dobe tak málo lásky medzi ľuďmi? Kde je chyba? V Ježišovom príkaze lásky?“ Pre lepšie pochopenie tohto problému použijem príklad od môjho bývalého profesora. V Londýne v Hyde-Parku istého času denne na otvorenom priestranstve kázal istý mladý páter dominikán. Veľmi veľa mladých ľudí ho chodilo počúvať. Jedného dňa mal kázeň o medziľudských vzťahoch a nadovšetko o nedostatku lásky medzi ľuďmi. Počas kázne ho prerušil mladý zarastený a špinavý chuligán, ktorý mu hlasno oponoval takto: „Po dvetisíc rokoch kresťanstva sú ľudia stále zlí, páchajú zločiny a nemravnosti. Kde je tu pôsobenie Ježišovej lásky o ktorej kážete?“ Páter mu pokojne a s úsmevom odpovedal: „Priateľu, máte pravdu, ale neurazte sa, aj mydlo bolo vynájdené pred mnohými storočiami a váš krk, ba celé vaše telo je špinavé. To nie je na vine mydlo, ale vina je v ľuďoch, ktorí ho nepoužívajú.“ A taktiež nie je chyba v Ježišovom príkaze lásky, ale v ľuďoch, ktorí ju nepoužívajú.
     A tak, milí priatelia, pri čítaní tohto zamyslenia si otvorme srdcia pre Ježišov príkaz lásky, aby sme tak svoj život žili šťastnejšie.

     Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov

2 CommentsComment on Facebook

Ďakujeme za krásne a povzbudivé slová Amen🩷🙏

Ďakujem za úžasnú katechezu otec Martin 🙏♥️🙏🍀🙏

🙏 PIATA VEĽKONOČNÁ NEDEĽA B 🍇

Minulú nedeľu sme sa zamýšľali nad veľmi peknou témou Ježiša – Dobrého Pastiera. Bolo to preto, lebo nás svätá Cirkev chce hlbšie priviesť do úzkeho osobného vzťahu k Ježišovi. Dnes je to tiež jej cieľom, keď nám dáva čítať evanjelium o viniči a ratolestiach, ku ktorým sa sám Pán Ježiš prirovnáva. Toto podobenstvo najlepšie chápali jeho súčasníci, pretože žili v krajine hrozna a vína. Aj dnešný návštevník tejto krajiny žasne nad jej úrodnosťou. Okrem iných plodín, ktoré tam pestujú, sa vyznačuje pestovaním viniča. Spomínam si, že kedykoľvek som sa v minulosti vracal z návštevy mesta Hebron, zvykol som sa zastaviť na parkovisku pri hlavnej ceste a kúpiť pre celý autobus hrozno. Verte mi, do jednej veľkej krabice sa mi zmestil len jeden strapec. Moji pútnici obdivovali veľkosť aj sladkosť hrozna. Stačili mi dve alebo tri krabice a na obed v Betleheme to stačilo pre všetkých. Vždy v týchto chvíľach som si spomenul na vyzvedačov, ktorých Mojžiš po východe z Egypta poslal preskúmať zem Kanaán. Títo sa vrátili s rôznym ovocím, ale nadovšetko dvaja niesli na tyči taký veľký strapec hrozna, že by ho jeden neuniesol. Takáto úrodná je Svätá zem aj dnes. Vinohradníci vedia, že vinič ako drevo je bezcenné a jeho neúrodné ratolesti sa odrezávajú a hádžu na oheň. Súčasníci Pána Ježiša vedeli, že produkt hrozna – víno podľa žalmu 104 prináša radosť ľudským srdciam, ktoré obveseľuje. Preto aj pri hlavnom vchode do jeruzalemského chrámu stála veľká plastika viniča s bohatými strapcami zlatého hrozna zhotovená z čistého zlata.
Aj keď na Slovensku nemáme až také podmienky na pestovanie hrozna ako vo Svätej zemi, ale i napriek tomu sa nedáme zahanbiť aj kvalitou hrozna a tiež kvalitou našich vín.
Zamyslime sa nad veľkou pravdou, ktorou nás Pán Ježiš týmto podobenstvom chcel povzbudiť. Ako je vinič zdrojom života pre ratolesti, ako z koreňov viniča prúdi život do ratolestí a ako potom ratolesti živené životom viniča prinášajú ovocie, tak isto je Pán Ježiš pre každého z nás zdrojom duchovného nadprirodzeného života. Takto prúdi od neho do nás jeho Boží život, aby sme mohli prinášať hojné ovocie dobrých skutkov. Zároveň ďakujme našim rodičom, že nás svätým krstom dovolili zaštepiť do Božieho života. Keď sme ho dostali pri krste, tým sa všetko neskončilo. Tým sa práve len všetko začalo. Začalo prúdenie Božieho života do nás asi tak, ako prúdi životná miazga z viničného kmeňa do ratolestí. Keď pokrstený človek prijíma ďalšie sviatosti, ako napr. sviatosť zmierenia, Eucharistiu alebo iné, tým prijíma do seba Boží život a takto nielen rastie v duchovnom živote, ale aj prináša ovocie dobrého kresťanského života.
A teraz si dajme otázku: „Čo je to Boží život?“ My a ani vedci nevedia odpovedať na otázku čo je prirodzený život. Pokúsme sa zamyslieť takto. Hlavný prejav Božieho života v Bohu spočíva v tom, že Boh Otec miluje večnou, nekonečnou láskou svojho Syna a Syn miluje tiež večnou, nekonečnou láskou svojho Otca. A táto večná a nekonečná láska je taká úžasná, že žije medzi nimi, je živá, a to je tretia Božská osoba Duch Svätý. Myslím si, že po tomto vysvetlení lepšie pochopíme Ježišovo podobenstvo o viniči a ratolestiach. Ježiš nás tu uisťuje, že keď sme s ním zjednotení ako ratolesti s viničom a prúdi z neho do nás Boží život, to prúdi do nás tá láska, ktorá žije v Bohu medzi Otcom a Synom, čiže prúdi do nás z Ježiša Božia láska. Len si musíme uvedomiť, že od nás závisí, či o Boží život stojíme. Je teda z našej strany potrebné, aby sme sa snažili, aby sme sa usilovali v duchovnom živote tak žiť, aby to bolo spojenie sa s Pánom Ježišom. Vtedy bude do nás prúdiť z Ježiša Božia láska, aby sme ňou mohli milovať nebeského Otca a aj svojich blížnych. A naša láska k Bohu a k blížnemu je potom to ovocie, ktoré môžeme prinášať vo svojom živote. Preto nikdy nedopusťme, aby sme sa akýmkoľvek spôsobom „odlomili“ od Božej lásky, lebo z dnešného evanjelia vieme, čo by sa stalo.
Milí priatelia, zatúžme po vrúcnej, osobnej blízkosti s Ježišom, lebo vtedy nás on bude napĺňať Božím životom, Božou láskou, Božím Duchom Svätým, čo nám prinesie tak pozemské ako aj večné šťastie.

Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.
... See MoreSee Less

🙏 PIATA VEĽKONOČNÁ NEDEĽA B 🍇

     Minulú nedeľu sme sa zamýšľali nad veľmi peknou témou Ježiša – Dobrého Pastiera. Bolo to preto, lebo nás svätá Cirkev chce hlbšie priviesť do úzkeho osobného vzťahu k Ježišovi. Dnes je to tiež jej cieľom, keď nám dáva čítať evanjelium o viniči a ratolestiach, ku ktorým sa sám Pán Ježiš prirovnáva. Toto podobenstvo najlepšie chápali jeho súčasníci, pretože žili v krajine hrozna a vína. Aj dnešný návštevník tejto krajiny žasne nad jej úrodnosťou. Okrem iných plodín, ktoré tam pestujú, sa vyznačuje pestovaním viniča. Spomínam si, že kedykoľvek som sa v minulosti vracal z návštevy mesta Hebron, zvykol som sa zastaviť na parkovisku pri hlavnej ceste a kúpiť pre celý autobus hrozno. Verte mi, do jednej veľkej krabice sa mi zmestil len jeden strapec. Moji pútnici obdivovali veľkosť aj sladkosť hrozna. Stačili mi dve alebo tri krabice a na obed v Betleheme to stačilo pre všetkých. Vždy v týchto chvíľach som si spomenul na vyzvedačov, ktorých Mojžiš po východe z Egypta poslal preskúmať zem Kanaán. Títo sa vrátili s rôznym ovocím, ale nadovšetko dvaja niesli na tyči taký veľký strapec hrozna, že by ho jeden neuniesol. Takáto úrodná je Svätá zem aj dnes. Vinohradníci vedia, že vinič ako drevo je bezcenné a jeho neúrodné ratolesti sa odrezávajú a hádžu na oheň. Súčasníci Pána Ježiša vedeli, že produkt hrozna – víno podľa žalmu 104 prináša radosť ľudským srdciam, ktoré obveseľuje. Preto aj pri hlavnom vchode do jeruzalemského chrámu stála veľká plastika viniča s bohatými strapcami zlatého hrozna zhotovená z čistého zlata.
     Aj keď na Slovensku nemáme až také podmienky na pestovanie hrozna ako vo Svätej zemi, ale i napriek tomu sa nedáme zahanbiť aj kvalitou hrozna a tiež kvalitou našich vín.
     Zamyslime sa nad veľkou pravdou, ktorou nás Pán Ježiš týmto podobenstvom chcel povzbudiť. Ako je vinič zdrojom života pre ratolesti, ako z koreňov viniča prúdi život do ratolestí a ako potom ratolesti živené životom viniča prinášajú ovocie, tak isto je Pán Ježiš pre každého z nás zdrojom duchovného nadprirodzeného života. Takto prúdi od neho do nás jeho Boží život, aby sme mohli prinášať hojné ovocie dobrých skutkov. Zároveň ďakujme našim rodičom, že nás svätým krstom dovolili zaštepiť do Božieho života. Keď sme ho dostali pri krste, tým sa všetko neskončilo. Tým sa práve len všetko začalo. Začalo prúdenie Božieho života do nás asi tak, ako prúdi životná miazga z viničného kmeňa do ratolestí. Keď pokrstený človek prijíma ďalšie sviatosti, ako napr. sviatosť zmierenia, Eucharistiu alebo iné, tým prijíma do seba Boží život a takto nielen rastie v duchovnom živote, ale aj prináša ovocie dobrého kresťanského života.
     A teraz si dajme otázku: „Čo je to Boží život?“ My a ani vedci nevedia odpovedať na otázku čo je prirodzený život. Pokúsme sa zamyslieť takto. Hlavný prejav Božieho života v Bohu spočíva v tom, že Boh Otec miluje večnou, nekonečnou láskou svojho Syna a Syn miluje tiež večnou, nekonečnou láskou svojho Otca. A táto večná a nekonečná láska je taká úžasná, že žije medzi nimi, je živá, a to je tretia Božská osoba Duch Svätý. Myslím si, že po tomto vysvetlení lepšie pochopíme Ježišovo podobenstvo o viniči a ratolestiach. Ježiš nás tu uisťuje, že keď sme s ním zjednotení ako ratolesti s viničom a prúdi z neho do nás Boží život, to prúdi do nás tá láska, ktorá žije v Bohu medzi Otcom a Synom, čiže prúdi do nás z Ježiša Božia láska. Len si musíme uvedomiť, že od nás závisí, či o Boží život stojíme. Je teda z našej strany potrebné, aby sme sa snažili, aby sme sa usilovali v duchovnom živote tak žiť, aby to bolo spojenie sa s Pánom Ježišom. Vtedy bude do nás prúdiť z Ježiša Božia láska, aby sme ňou mohli milovať nebeského Otca a aj svojich blížnych. A naša láska k Bohu a k blížnemu je potom to ovocie, ktoré môžeme prinášať vo svojom živote. Preto nikdy nedopusťme, aby sme sa akýmkoľvek spôsobom „odlomili“ od Božej lásky, lebo z dnešného evanjelia vieme, čo by sa stalo.
     Milí priatelia, zatúžme po vrúcnej, osobnej blízkosti s Ježišom, lebo vtedy nás on bude napĺňať Božím životom, Božou láskou, Božím Duchom Svätým, čo nám prinesie tak pozemské ako aj večné šťastie.

     Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.

2 CommentsComment on Facebook

Srdečna vďaka otec Martin 🙏🙏🙏

🙏♥️🙏🍀🙏

🌟 Pozdrav od našich pútnikov z farnosti Tekovské Lužany.
Ďakujeme za nádherné fotografie ❤
Sprevádzal náš obľúbený a skúsený PaedDr. Michal Pitoniak.

Počas zájazdu navštívili viacero zaujímavých miest, ktoré sú významné z historického, náboženského alebo kultúrneho hľadiska. Tu sú nejaké z nich:

🕊️Fatima - Kaplnka Zjavení s milostivou sochou Panny Márie 🙏, Bazilika s hrobmi sestry Lucie dos Santos, sv. Františka a sv. Hyacinty Marto ⛪, moderný chrám Najsvätejšej Trojice.

🙏 Santiago de Compostela: Katedrála, kde sú uložené ostatky svätého Jakuba

⛪ Braga - Bazilika Bom Jesus do Monte s monumentálnym barokovým schodiskom, historické centrum Bragy, Katedrála Sé de Braga.

🌟 Batalha - Dominikánsky kláštor a kostol zasvätený Panne Márii Víťaznej.

🏛️ Alcobaca - Cisterciánske opátstvo s kláštorom a zachovaným komplexom stredovekých budov.

🌊 Nazaré - Mestečko na pobreží Atlantického oceánu známe soškou „čiernej“ Panny Márie 🖤.

🏰 Lisabon - Hrad Sao Jorge, historická štvrť Alfama, Lisabonská katedrála Sé de Lisboa, Kláštor Hieronymitov, Belémska veža, Pamätník moreplavcov, Monumentálna socha Cristo Rei.

➡️ Zájazdy do Portugalska nájdete na tomto linku:
awertour.sk/putnicke-zajazdy-portugalsko/

➡️ Najbližší zájazd s PaedDr. Michalom Pitoniakom:

RÍM – AD LIMINA APOSTOLORUM 🇮🇹 🇻🇦
📅 4.6. – 7.6.2024
✈ letecky
Cena: 480 €
awertour.sk/putnicke-zajazdy/rim-ad-limina-apostolorum-2/

Ďakujeme, že cestujete s nami ❤
... See MoreSee Less

🌟 Pozdrav od našich pútnikov z farnosti Tekovské Lužany. 
Ďakujeme za nádherné fotografie ❤
Sprevádzal náš obľúbený a skúsený PaedDr. Michal Pitoniak.

Počas zájazdu navštívili viacero zaujímavých miest, ktoré sú významné z historického, náboženského alebo kultúrneho hľadiska. Tu sú nejaké z nich:

🕊️Fatima - Kaplnka Zjavení s milostivou sochou Panny Márie 🙏, Bazilika s hrobmi sestry Lucie dos Santos, sv. Františka a sv. Hyacinty Marto ⛪, moderný chrám Najsvätejšej Trojice.

🙏 Santiago de Compostela: Katedrála, kde sú uložené ostatky svätého Jakuba

⛪ Braga - Bazilika Bom Jesus do Monte s monumentálnym barokovým schodiskom, historické centrum Bragy, Katedrála Sé de Braga.

🌟 Batalha - Dominikánsky kláštor a kostol zasvätený Panne Márii Víťaznej.

🏛️ Alcobaca - Cisterciánske opátstvo s kláštorom a zachovaným komplexom stredovekých budov.

🌊 Nazaré - Mestečko na pobreží Atlantického oceánu známe soškou „čiernej“ Panny Márie 🖤.

🏰 Lisabon - Hrad Sao Jorge, historická štvrť Alfama, Lisabonská katedrála Sé de Lisboa, Kláštor Hieronymitov, Belémska veža, Pamätník moreplavcov, Monumentálna socha Cristo Rei.

➡️ Zájazdy do Portugalska nájdete na tomto linku:
https://awertour.sk/putnicke-zajazdy-portugalsko/

➡️ Najbližší zájazd s PaedDr. Michalom Pitoniakom:

RÍM – AD LIMINA APOSTOLORUM 🇮🇹 🇻🇦
📅 4.6. – 7.6.2024
✈ letecky  
Cena: 480 €
https://awertour.sk/putnicke-zajazdy/rim-ad-limina-apostolorum-2/

Ďakujeme, že cestujete s nami ❤Image attachmentImage attachment+1Image attachment

11 CommentsComment on Facebook

Skvelý a skúsený sprievodca, krásne miesta, výborná partia, veľmi kvalitná púť to bola. Cítili sme sa výborne, ešte raz ďakujeme 🙂

Super , sprievodca 😊

Už len dúfam, že sa do Fatimy tiež dostanem 🙏♥️🙏🍀🙏🙂🙋

View more comments

Prežite duchovnú púť a objavte kultúrne poklady južného Talianska ! 🇮🇹 San Giovanni Rotondo-Monte Sant Angelo-Bari-Pompeje-Vezuv-Neapol
Cena: 890 € | Termín: 19.6. – 24.6.2024 | Doprava: letecky z Košíc ✈️
*Cena je konečná, vrátane poplatkov.

Predstavujeme vám jedinečnú púť do srdca južného Talianska, ktorá vám oživí dušu a rozšíri obzory. Poďte s nami na cestu plnú hlbokého duchovného zážitku, kultúrneho objavovania a neopísateľnej krásy. 🌍💖

🔹 Púť začíname v San Giovanni Rotondo - Navštívime miesto, kde svätý Páter Pio zanechal nezmazateľný odtlačok a ponoríme sa do jeho posolstva viery a lásky. Prehliadka bazilík Santa Maria delle Grazie a Pátra Pia nám umožní zastaviť sa a zamyslieť nad životom a posolstvom Pátra Pia, ktorý je príkladom nekonečnej viery a lásky k Bohu.
🔹 Pokračujeme na Mont Sant Angelo - Uctíme si archanjela Michala na jednom z najstarších pútnických miest Európy a necháme sa ohromiť dychberúcimi výhľadmi.
🔹 Obdivujte baziliku svätého Mikuláša v Bari - Navštívime impozantnú baziliku svätého Mikuláša. Bari, s jeho starobylým centrom plným kostolov a kaplniek, je živou ukážkou bohatej histórie a kultúry Apúlie.
🔹 Prieskum Neapola a jeho okolia - Výstup na sopku Vezuv a prehliadka archeologického areálu Pompejí nám priblíži silu prírody a pominuteľnosť ľudského života. Pompeje, mesto zničené v roku 79 n.l. erupciou Vezuvu, sú svedectvom vyspelej rímskej civilizácie.
🔹 Zázrak Svätého Januára - Staňte sa súčasťou duchovného zážitku, ktorý zdôrazňuje hlboký význam našej púte.
Nenechajte si ujsť túto jedinečnú príležitosť na duchovnú obnovu a kultúrne obohatenie. 🙏✈️

🔸 Bonus: Možnosť fakultatívneho výletu na Capri pre neskutočné pohľady na talianske pobrežie a azúrové vody Stredozemného mora. 🌊🛥️

Každodenné sväté omše vám poskytnú čas na zamyslenie a obnovu vo viere na každom kroku tejto nezabudnuteľnej púte.

Rezervujte si svoje miesto dnes 📅

👉 Kliknite sem a zistite viac:
awertour.sk/putnicke-zajazdy/san-giovanni-rotondo-monte-sant-angelo-bari-pompeje-vezuv-neapol/

AWERTOUR - Vaša brána ku kultúrnym a duchovným pokladom.

Prihlasovať sa môžete priamo cez našu stránku, emailom alebo telefonicky:
📩 ck@awertour.sk
📞 0911 285 240
📞 02/52 492 922
... See MoreSee Less

Prežite duchovnú púť a objavte kultúrne poklady južného Talianska ! 🇮🇹 San Giovanni Rotondo-Monte Sant Angelo-Bari-Pompeje-Vezuv-Neapol
Cena: 890 € | Termín: 19.6. – 24.6.2024 | Doprava: letecky z Košíc ✈️
*Cena je konečná, vrátane poplatkov.

Predstavujeme vám jedinečnú púť do srdca južného Talianska, ktorá vám oživí dušu a rozšíri obzory. Poďte s nami na cestu plnú hlbokého duchovného zážitku, kultúrneho objavovania a neopísateľnej krásy. 🌍💖

🔹 Púť začíname v San Giovanni Rotondo - Navštívime miesto, kde svätý Páter Pio zanechal nezmazateľný odtlačok a ponoríme sa do jeho posolstva viery a lásky. Prehliadka bazilík Santa Maria delle Grazie a Pátra Pia nám umožní zastaviť sa a zamyslieť nad životom a posolstvom Pátra Pia, ktorý je príkladom nekonečnej viery a lásky k Bohu.
🔹 Pokračujeme na Mont Sant Angelo - Uctíme si archanjela Michala na jednom z najstarších pútnických miest Európy a necháme sa ohromiť dychberúcimi výhľadmi. 
🔹 Obdivujte baziliku svätého Mikuláša v Bari - Navštívime impozantnú baziliku svätého Mikuláša. Bari, s jeho starobylým centrom plným kostolov a kaplniek, je živou ukážkou bohatej histórie a kultúry Apúlie.
🔹 Prieskum Neapola a jeho okolia - Výstup na sopku Vezuv a prehliadka archeologického areálu Pompejí nám priblíži silu prírody a pominuteľnosť ľudského života. Pompeje, mesto zničené v roku 79 n.l. erupciou Vezuvu, sú svedectvom vyspelej rímskej civilizácie.
🔹 Zázrak Svätého Januára - Staňte sa súčasťou duchovného zážitku, ktorý zdôrazňuje hlboký význam našej púte.
Nenechajte si ujsť túto jedinečnú príležitosť na duchovnú obnovu a kultúrne obohatenie. 🙏✈️

🔸 Bonus: Možnosť fakultatívneho výletu na Capri pre neskutočné pohľady na talianske pobrežie a azúrové vody Stredozemného mora. 🌊🛥️

Každodenné sväté omše vám poskytnú čas na zamyslenie a obnovu vo viere na každom kroku tejto nezabudnuteľnej púte.

Rezervujte si svoje miesto dnes 📅

👉 Kliknite sem a zistite viac:
https://awertour.sk/putnicke-zajazdy/san-giovanni-rotondo-monte-sant-angelo-bari-pompeje-vezuv-neapol/

AWERTOUR - Vaša brána ku kultúrnym a duchovným pokladom.

Prihlasovať sa môžete priamo cez našu stránku, emailom alebo telefonicky:
📩 ck@awertour.sk
📞 0911 285 240
📞 02/52 492 922

ŠTVRTÁ VEĽKONOČNÁ NEDEĽA B
NEDEĽA DOBRÉHO PASTIERA

Každý pútnik, ktorý prechádza Svätou zemou, má možnosť viackrát vidieť na trase medzi Jeruzalemom a Jerichom Judskú púšť. Kto nikdy predtým nevidel púšť, tak je prekvapený pohľadom na slnkom vyprahnutú kamenistú pôdu. Ešte prekvapivejší je pohľad na obidve strany cesty, kde vidieť množstvo primitívnych chatrčí beduínov a v ohradách stáda oviec a kôz. Často dostávam otázku: „Kde sa pasú tieto zvieratá, keď je púšť bez trávy?“ Áno, je to obdivuhodné. Každý pastier, keď ráno vyvedie stádo do púšte, musí s ním prejsť aj niekoľko kilometrov, aby sa zvieratá napásli. Popri tom je púšť aj nebezpečná pre množstvo dravej zveri, hadov a škorpiónov. Je to tak, že každý takýto pastier je vystavený riziku svojho života a aj svojho stáda. Ježišovi poslucháči veľmi dobre vedeli zo Starého zákona, akú úctu mali pastieri, nakoľko veľkí predstavitelia starozákonných dejín boli pastieri. Vezmime si napr. patriarchov: Abraháma, Izáka, Jakuba a ďalších, všetci boli pastieri. Najväčší z kráľov, Dávid, bol tiež pastier. V zastúpení prorokov spomeniem aspoň jedného z najväčších, a to Amosa, ktorý bol tiež najprv pastierom. Takto by som mohol spomenúť ďalších.
V dnešnú nedeľu nám dáva svätá Cirkev možnosť vypočuť si evanjelium o Dobrom Pastierovi, a to najmä vetou: „Ja som Dobrý Pastier aj svoj život položím za svoje ovce.“ Pán Ježiš tento obraz použil v tých časoch, kedy pastierstvo bolo veľmi rozšírené. Ovce vtedy boli zavreté v ohrade len pod holým nebom, kde ich pastieri večer nahnali a ráno ich vyvádzali, aby sa cez deň napásli. Takto chápme úmysel Pána Ježiša, keď sa nazval Dobrým Pastierom a použil starozákonné proroctvá, ako boli: Ezechiel, Jeremiáš, Izaiáš a Zachariáš, ktorí predpovedali, že príde Mesiáš – Pastier, ktorý bude tým pravým pastierom a podľa ich proroctiev položí život za svoje ovce. Takto myslel Pán Ježiš na všetkých ľudí až do konca sveta. Jestvuje teda niekto, kto aj mňa tak miluje, komu tak na mne záleží, že je ochotný za mňa položiť aj život. Tak to aj urobil. Pozrime sa v duchu na neho ako zmučený, modrinami pokrytý, krvou zaliaty nesie kríž na Kalváriu, aby tam zomrel za mňa. Apoštol Peter to výstižne napísal: „Keď mu zlorečili, on im nezlorečil. Trpel a nevyhrážal sa, ale sa dobrovoľne odovzdal mučiteľom. Svojimi modrinami nás uzdravil.“ Teda pre naše dobro, šťastie a blaho to Pán Ježiš urobil.
Chápeme v tejto chvíli prečo prví kresťania najmä v Ríme v katakombách na stenách zobrazovali Ježiša ako Dobrého Pastiera s ovečkou na ramenách a prečo tak radi recitovali dvadsiaty tretí žalm: «Pán je môj Pastier, nič mi nechýba?» Cítime v tejto chvíli, koľko útechy pre nás je v tejto skutočnosti, že Ježiš je Dobrý Pastier? Možno by si mladí ľudia pomysleli, že on je Dobrým Pastierom len pre starcov, ktorí sa pripravujú na smrť. Ale jemu záleží, a to si treba uvedomiť, nielen na nebeskom blahu, ale aj na pozemskom šťastí. Máme skúsenosti, ako dopadli mladí ľudia, ktorí zablúdili od Ježiša, keď bez neho nenašli šťastie, ale iba sklamanie. A dobre vidíme, že šťastní sú tí, ktorí majú priateľstvo s Ježišom. Niektorí mladí chlapci tak spoznali lásku Dobrého Pastiera, že sa po skončení strednej školy rozhodli stať sa bohoslovcami. Študujú, modlia sa, aby sa stali kňazmi Dobrého Pastiera. Preto zvlášť túto nedeľu prosíme a modlíme sa vo všetkých kostoloch sveta za nové povolania, aby bolo čo najviac dobrých a svätých kňazov, ktorých tak veľmi aj v dnešnej dobe potrebujeme.
Milí priatelia, zakončím toto zamyslenie prosbou: Pane Ježišu, vštep do sŕdc mladých mužov veľkú túžbu stať sa tvojím kňazom podľa tvojho Srdca.

Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.
... See MoreSee Less

ŠTVRTÁ VEĽKONOČNÁ NEDEĽA B
NEDEĽA DOBRÉHO PASTIERA 

     Každý pútnik, ktorý prechádza Svätou zemou, má možnosť viackrát vidieť na trase medzi Jeruzalemom a Jerichom Judskú púšť. Kto nikdy predtým nevidel púšť, tak je prekvapený pohľadom na slnkom vyprahnutú kamenistú pôdu. Ešte prekvapivejší je pohľad na obidve strany cesty, kde vidieť množstvo primitívnych chatrčí beduínov a v ohradách stáda oviec a kôz. Často dostávam otázku: „Kde sa pasú tieto zvieratá, keď je púšť bez trávy?“ Áno, je to obdivuhodné. Každý pastier, keď ráno vyvedie stádo do púšte, musí s ním prejsť aj niekoľko kilometrov, aby sa zvieratá napásli. Popri tom je púšť aj nebezpečná pre množstvo dravej zveri, hadov a škorpiónov. Je to tak, že každý takýto pastier je vystavený riziku svojho života a aj svojho stáda. Ježišovi poslucháči veľmi dobre vedeli zo Starého zákona, akú úctu mali pastieri, nakoľko veľkí predstavitelia starozákonných dejín boli pastieri. Vezmime si napr. patriarchov: Abraháma, Izáka, Jakuba a ďalších, všetci boli pastieri. Najväčší z kráľov, Dávid, bol tiež pastier. V zastúpení prorokov spomeniem aspoň jedného z najväčších, a to Amosa, ktorý bol tiež najprv pastierom. Takto by som mohol spomenúť ďalších.
     V dnešnú nedeľu nám dáva svätá Cirkev možnosť vypočuť si evanjelium o Dobrom Pastierovi, a to najmä vetou: „Ja som Dobrý Pastier aj svoj život položím za svoje ovce.“ Pán Ježiš tento obraz použil v tých časoch, kedy pastierstvo bolo veľmi rozšírené. Ovce vtedy boli zavreté v ohrade len pod holým nebom, kde ich pastieri večer nahnali a ráno ich vyvádzali, aby sa cez deň napásli. Takto chápme úmysel Pána Ježiša, keď sa nazval Dobrým Pastierom a použil starozákonné proroctvá, ako boli: Ezechiel, Jeremiáš, Izaiáš a Zachariáš, ktorí predpovedali, že príde Mesiáš – Pastier, ktorý bude tým pravým pastierom a podľa ich proroctiev položí život za svoje ovce. Takto myslel Pán Ježiš na všetkých ľudí až do konca sveta. Jestvuje teda niekto, kto aj mňa tak miluje, komu tak na mne záleží, že je ochotný za mňa položiť aj život. Tak to aj urobil. Pozrime sa v duchu na neho ako zmučený, modrinami pokrytý, krvou zaliaty nesie kríž na Kalváriu, aby tam zomrel za mňa. Apoštol Peter to výstižne napísal: „Keď mu zlorečili, on im nezlorečil. Trpel a nevyhrážal sa, ale sa dobrovoľne odovzdal mučiteľom. Svojimi modrinami nás uzdravil.“ Teda pre naše dobro, šťastie a blaho to Pán Ježiš urobil.
     Chápeme v tejto chvíli prečo prví kresťania najmä v Ríme v katakombách na stenách zobrazovali Ježiša ako Dobrého Pastiera s ovečkou na ramenách a prečo tak radi recitovali dvadsiaty tretí žalm: «Pán je môj Pastier, nič mi nechýba?» Cítime v tejto chvíli, koľko útechy pre nás je v tejto skutočnosti, že Ježiš je Dobrý Pastier? Možno by si mladí ľudia pomysleli, že on je Dobrým Pastierom len pre starcov, ktorí sa pripravujú na smrť. Ale jemu záleží, a to si treba uvedomiť, nielen na nebeskom blahu, ale aj na pozemskom šťastí. Máme skúsenosti, ako dopadli mladí ľudia, ktorí zablúdili od Ježiša, keď bez neho nenašli šťastie, ale iba sklamanie. A dobre vidíme, že šťastní sú tí, ktorí majú priateľstvo s Ježišom. Niektorí mladí chlapci tak spoznali lásku Dobrého Pastiera, že sa po skončení strednej školy rozhodli stať sa bohoslovcami. Študujú, modlia sa, aby sa stali kňazmi Dobrého Pastiera. Preto zvlášť túto nedeľu prosíme a modlíme sa vo všetkých kostoloch sveta za nové povolania, aby bolo čo najviac dobrých a svätých kňazov, ktorých tak veľmi aj v dnešnej dobe potrebujeme.
     Milí priatelia, zakončím toto zamyslenie prosbou: Pane Ježišu, vštep do sŕdc mladých mužov veľkú túžbu stať sa tvojím kňazom podľa tvojho Srdca.

     Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.

2 CommentsComment on Facebook

Vďaka ♥️🙏♥️

Ďakujem za úžasnú katechezu 🙏♥️🙏🍀🙏

TRETIA VEĽKONOČNÁ NEDEĽA B

Keď budete dnes na svätej omši, dobre sa započúvajte do Lukášovho evanjelia, kde tento evanjelista nás opäť vedie do Večeradla. Apoštoli, ako vieme zo situácie, ktorú prežívali od udalostí z Getsemanskej záhrady až po nedeľu, bola pre nich veľkým sklamaním. Hoci o Ježišovom zmŕtvychvstaní už mali viacero dôkazov, najmä od Márie Magdalény, či ďalších žien, ktorým sa Ježiš zjavil a ich oslovil, predsa prežívali neistotu a strach. Preto keď boli vo Večeradle, tak boli za zatvorenými dverami. Ďalšiu, a veľmi dôležitú informáciu, priniesli dvaja učeníci, ktorí odchádzali tiež sklamaní z Jeruzalema domov do Emauz a ku ktorým sa na tejto ceste pridal sám Ježiš, ktorého ale nespoznali. Podľa známeho nemeckého biblistu Gergharda Krolla vraj Kleopas mal byť bratom svätého Jozefa a jeho syn Simeon by bol podľa toho bratranec Pána Ježiša. Nepoznali ho, mali akoby oči zastreté. Na tejto ceste do Emauz, ktoré sa nachádzali od centra Jeruzalema vzdialené asi 11,5 km, im Pán Ježiš rozprával o jeho smrti a zmŕtvychvstaní a dokazoval im toto všetko zo Starého zákona – prorokov, že sa to tak malo stať. My by sme povedali, že to bola Božia réžia. Tak to malo byť. Keď prišli do Emauz, Ježiš sa tváril, že chce ísť ďalej, no oni ho pozvali do domu, kde ho spoznali pri lámaní chleba. Keď im zmizol z očí, hneď vstali a utekali do Jeruzalema - do Večeradla, aby apoštolom oznámili všetko, čo zažili a dosvedčili, že naozaj boli svedkami stretnutia sa so živým Ježišom.
Všimnime si prvú vetu z dnešného evanjelia: „Ježišovi učeníci porozprávali, čo sa im stalo cestou, ako ho spoznali pri lámaní chleba.“ Podľa Lukáša to boli práve títo dvaja emauzskí učeníci. „Kým o tom hovorili, on sám zastal uprostred nich.“ Po pozdrave „pokoj vám,“ im ukázal rany po klincoch a tiež aj ranu po kópii a vyzval ich, aby sa rán apoštoli dotkli a boli si istí, že nevidia ducha, ale naozaj živého Ježiša. Nepovedal im, pozrite sa na mňa, na moje rany, na moju tvár, na moju postavu, ale dotknite sa ma, presvedčte sa, že som to ozaj ja. Potom si pýtal niečo zjesť, načo mu podali pečenú rybu, ktorú pred nimi jedol. Z tejto situácie vyplýva aj pre nás jedna dôležitá pravda. A to tá, že tak, ako mal Ježiš po zmŕtvychvstaní oslávené hmotno- duchovné telo, tak ho raz budeme mať aj my vo večnosti, a to je zásluha jeho zmŕtvychvstania.
Ja sa chcem ale v tomto zamyslení podeliť s vami o ďalšiu dôležitú pravdu, ktorá vyplýva z udalostí, ktoré sa stali na ceste do Emauz a tiež aj v dome, kde Ježiša spoznali pri lámaní chleba. Táto udalosť sa denne vo všetkých kostoloch sveta odohráva aj dnes a bude sa odohrávať až do skončenia sveta. Všimnime si ako. Na Druhom vatikánskom koncile zasadalo okolo 2500 biskupov, kardinálov a teológov. Keď sa malo rokovať o reforme svätej omše, tak pred týchto koncilových otcov postavili dva stoly. Na jednom bolo Písmo sväté a na druhom stole misa s hostiami a krčahy s vínom a vodou. Odvtedy poznáme svätú omšu, ktorá pozostáva z dvoch základných častí: z bohoslužby slova a z bohoslužby obety. V prvej časti sa deje presne to, čo dialo na ceste do Emauz. V tejto časti svätej omše – bohoslužbe slova, sa nám otvárajú oči mysle, keď počúvame čítania jednak zo Starého zákona, potom čítanie z niektorého listu apoštola a nakoniec sa nám prihovára Ježiš v evanjeliu. V druhej časti – bohoslužbe obety, sa nám Ježiš dáva v lámaní chleba on sám, a to živý, žijúci tak, ako sa dal najmä pri Poslednej večeri a aj v Emauzoch.
Milí priatelia, cítite, aký nesmierny dar sme dostali od vzkrieseného Ježiša skrz svätú omšu? Z toho vyplýva, že svätá omša nie je divadelné predstavenie, ale živá obeta Ježiša Krista ako dar pre nás, aby sme sa posilňovali a duchovne rástli v našom pozemskom živote. Bolo by trestuhodné pohŕdať s takýmto Ježišovým darom, za ktorý
on zaplatil svojím životom. Mňa vždy zabolí, keď ako kňaz vidím ľahostajný postoj k nedeľnej návšteve svätej omše. Je to hrubá neznalosť, čo je svätá omša.
Milí priatelia, zamilujte si svätú omšu. Radi ju navštevujte v nedele a prikázané sviatky a ktorí môžete aj v niektoré všedné dni, keď môžete. Snažte sa prísť aspoň niekoľko minút pred jej začiatkom preto, aby ste mohli poďakovať za všetky dobrodenia od Pána Boha, ktoré ste dostali minulý týždeň, odprosiť za nedokonalosti a zlyhania voči Pánu Bohu a po svätej omši zostať chvíľu na poďakovanie a prosbu o pomoc Božiu do nasledujúceho týždňa.

Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.
... See MoreSee Less

TRETIA VEĽKONOČNÁ NEDEĽA B

     Keď budete dnes na svätej omši, dobre sa započúvajte do Lukášovho evanjelia, kde tento evanjelista nás opäť vedie do Večeradla. Apoštoli, ako vieme zo situácie, ktorú prežívali od udalostí z Getsemanskej záhrady až po nedeľu, bola pre nich veľkým sklamaním. Hoci o Ježišovom zmŕtvychvstaní už mali viacero dôkazov, najmä od Márie Magdalény, či ďalších žien, ktorým sa Ježiš zjavil a ich oslovil, predsa prežívali neistotu a strach. Preto keď boli vo Večeradle, tak boli za zatvorenými dverami. Ďalšiu, a veľmi dôležitú informáciu, priniesli dvaja učeníci, ktorí odchádzali tiež sklamaní z Jeruzalema domov do Emauz a ku ktorým sa na tejto ceste pridal sám Ježiš, ktorého ale nespoznali. Podľa známeho nemeckého biblistu Gergharda Krolla vraj Kleopas mal byť bratom svätého Jozefa a jeho syn Simeon by bol podľa toho bratranec Pána Ježiša. Nepoznali ho, mali akoby oči zastreté. Na tejto ceste do Emauz, ktoré sa nachádzali od centra Jeruzalema vzdialené asi 11,5 km, im Pán Ježiš rozprával o jeho smrti a zmŕtvychvstaní a dokazoval im toto všetko zo Starého zákona – prorokov, že sa to tak malo stať. My by sme povedali, že to bola Božia réžia. Tak to malo byť. Keď prišli do Emauz, Ježiš sa tváril, že chce ísť ďalej, no oni ho pozvali do domu, kde ho spoznali pri lámaní chleba. Keď im zmizol z očí, hneď vstali a utekali do Jeruzalema - do Večeradla, aby apoštolom oznámili všetko, čo zažili a dosvedčili, že naozaj boli svedkami stretnutia sa so živým Ježišom.
     Všimnime si prvú vetu z dnešného evanjelia: „Ježišovi učeníci porozprávali, čo sa im stalo cestou, ako ho spoznali pri lámaní chleba.“ Podľa Lukáša to boli práve títo dvaja emauzskí učeníci. „Kým o tom hovorili, on sám zastal uprostred nich.“ Po pozdrave „pokoj vám,“ im ukázal rany po klincoch a tiež aj ranu po kópii a vyzval ich, aby sa rán apoštoli dotkli a boli si istí, že nevidia ducha, ale naozaj živého Ježiša. Nepovedal im, pozrite sa na mňa, na moje rany, na moju tvár, na moju postavu, ale dotknite sa ma, presvedčte sa, že som to ozaj ja. Potom si pýtal niečo zjesť, načo mu podali pečenú rybu, ktorú pred nimi jedol. Z tejto situácie vyplýva aj pre nás jedna dôležitá pravda. A to tá, že tak, ako mal Ježiš po zmŕtvychvstaní oslávené hmotno- duchovné telo, tak ho raz budeme mať aj my vo večnosti, a to je zásluha jeho zmŕtvychvstania.
     Ja sa chcem ale v tomto zamyslení podeliť s vami o ďalšiu dôležitú pravdu, ktorá vyplýva z udalostí, ktoré sa stali na ceste do Emauz a tiež aj v dome, kde Ježiša spoznali pri lámaní chleba. Táto udalosť sa denne vo všetkých kostoloch sveta odohráva aj dnes a bude sa odohrávať až do skončenia sveta. Všimnime si ako. Na Druhom vatikánskom koncile zasadalo okolo 2500 biskupov, kardinálov a teológov. Keď sa malo rokovať o reforme svätej omše, tak pred týchto koncilových otcov postavili dva stoly. Na jednom bolo Písmo sväté a na druhom stole misa s hostiami a krčahy s vínom a vodou. Odvtedy poznáme svätú omšu, ktorá pozostáva z dvoch základných častí: z bohoslužby slova a z bohoslužby obety. V prvej časti sa deje presne to, čo dialo na ceste do Emauz. V tejto časti svätej omše – bohoslužbe slova, sa nám otvárajú oči mysle, keď počúvame čítania jednak zo Starého zákona, potom čítanie z niektorého listu apoštola a nakoniec sa nám prihovára Ježiš v evanjeliu. V druhej časti – bohoslužbe obety, sa nám Ježiš dáva v lámaní chleba on sám, a to živý, žijúci tak, ako sa dal najmä pri Poslednej večeri a aj v Emauzoch.
     Milí priatelia, cítite, aký nesmierny dar sme dostali od vzkrieseného Ježiša skrz svätú omšu? Z toho vyplýva, že svätá omša nie je divadelné predstavenie, ale živá obeta Ježiša Krista ako dar pre nás, aby sme sa posilňovali a duchovne rástli v našom pozemskom živote. Bolo by trestuhodné pohŕdať s takýmto Ježišovým darom, za ktorý
on zaplatil svojím životom. Mňa vždy zabolí, keď ako kňaz vidím ľahostajný postoj k nedeľnej návšteve svätej omše. Je to hrubá neznalosť, čo je svätá omša.
     Milí priatelia, zamilujte si svätú omšu. Radi ju navštevujte v nedele a prikázané sviatky a ktorí môžete aj v niektoré všedné dni, keď môžete. Snažte sa prísť aspoň niekoľko minút pred jej začiatkom preto, aby ste mohli poďakovať za všetky dobrodenia od Pána Boha, ktoré ste dostali minulý týždeň, odprosiť za nedokonalosti a zlyhania voči Pánu Bohu a po svätej omši zostať chvíľu na poďakovanie a prosbu o pomoc Božiu do nasledujúceho týždňa.

     Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.

1 CommentComment on Facebook

Srdečna vďaka otec Martin 🙏♥️🙏🍀🙏 Úžasna katechezu 🙏🙏🙏

Turecko + Grécky ostrov Patmos 🇹🇷🇬🇷
Ďakujeme našim pútnikom za krásne fotografie. ❤

Sprevádzal náš obľúbený sprievodca Tomáš Torkoš.
... See MoreSee Less

Turecko + Grécky ostrov Patmos 🇹🇷🇬🇷
Ďakujeme našim pútnikom za krásne fotografie. ❤

Sprevádzal náš obľúbený sprievodca Tomáš Torkoš.Image attachmentImage attachment+Image attachment

2 CommentsComment on Facebook

👍

🍀🍀🍀

Načítať dalšie príspevky