Facebook

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Fotopozdrav od našich o pútnikov z Ríma 🇮🇹 🇻🇦 🇸🇰 ĎAKUJEME !
26.9. – 30.9.2022
Sprevádza náš obľúbený sprievodca PaedDr. Michal Pitoniak

➡️Ponuku zájazdov, kde sprevádza najdete tu:
awertour.sk/personnel/paeddr-michal-pitoniak/
... See MoreSee Less

Fotopozdrav od našich o pútnikov z Ríma 🇮🇹 🇻🇦 🇸🇰 ĎAKUJEME !
26.9. – 30.9.2022  
Sprevádza náš obľúbený sprievodca PaedDr. Michal Pitoniak

➡️Ponuku zájazdov, kde sprevádza najdete tu:
https://awertour.sk/personnel/paeddr-michal-pitoniak/

🔵DVADSIATA ŠIESTA NEDEĽA CEZ ROK C

S každou skupinou už roky, keď prechádzam na Olivovej hore popri kostole Dominus flevit, vždy stretávam zhrbeného, o palicu podopierajúceho sa starého človeka, ktorý drží v ruke plastový pohár a ustavične opakuje dva anglické výrazy: „Prosím a dobrý deň.“ Keby ho človek nepoznal, tak ho ľutuje s tým, ako je ťažko postihnutý. Lenže, opak je pravda. Dvakrát som ho z jeho strany nečakane videl, že je to zdravý, telesne vyrovnaný a nie zhrbený človek. Ako náhle ma zbadal, hneď sa zhrbil a bol z neho žobrák. Aj u nás máme podobných hercov, ktorí žobrú pred kostolmi. Niektorí veriaci sa pohoršovali na kňazoch, ktorí v kostoloch vyhlasovali, aby im nedávali peniaze, lebo ich potom prepijú. Je veľmi ťažko rozlíšiť, či to takíto ľudia potrebujú, prečo sa stali bezdomovcami alebo či sa im ozaj nechce pracovať. Mnohí sú zo žobrania možno bohatší, ako tí, ktorí pracujú a musia živiť rodiny. Dajme si otázku: „Čo by urobil Pán Ježiš, keby teraz prišiel v ľudskej podobe a videl by toto všetko?“
Asi by sme dobre nepochopili dnešné evanjelium, keby sme si mysleli, že jeho najhlavnejšia myšlienka je posmrtný život. Nebo a zatratenie je dôsledok nášho života na zemi a nadovšetko následok našich medziľudských vzťahov. Preto najdôležitejšia myšlienka je vo vzťahu medzi boháčom a Lazárom a pritom si treba všimnúť, že poprednejšie miesto u boháča mali psy a nie ťažko chorý a chudobný Lazár. Všimneme si, že v dnešnom evanjeliu Pán Ježiš najviac vyčíta boháčovi jeho prehnané obliekanie sa do drahých šiat, prejedanie sa a zároveň mu vyčíta jeho lakomosť a tvrdosť srdca. Veď Lazár chcel len odrobinky z jeho prebohatého stola, no psy mali väčšiu prednosť ako on. Preto medzi boháčom a Lazárom nebola len veľká priepasť vo večnosti, ale už aj tu na zemi.
Aké je pre nás poučenie z dnešného evanjelia? Pán Ježiš aj nás v tomto storočí varuje, že je nešťastím pre človeka, keď sa otrocky pripúta k pozemským veciam. Aby sme jeho úmysel vybadali, musíme si uvedomiť, že hlavnou postavou v dnešnom evanjeliu nie je Lazár, o ktorom je tu len niekoľko riadkov, ale že hlavnou postavou je boháč, o ktorom je tu dvadsať riadkov. Na boháčovom nešťastí nás chce Pán Ježiš poučiť, aké je nešťastie prilipnúť na pozemské veci. Pozrime sa na jeho nešťastie. Smrťou stratil všetko svoje bohatstvo. Na druhom svete nemá vôbec nič. Ani kvapku vody. Má prázdne ruky ako aj prázdnu dušu. Bohatstvo ho tak oslepilo, že nevidel nikoho iba svoj pôžitok, lebo myslel len na seba. Preto zabudol aj na nebeského Otca a na jeho príkaz lásky tak k nemu ako aj k blížnemu. Zabudol na tieto dva najdôležitejšie príkazy. K Pánu Bohu prechovával také isté NIE ako k ľuďom. V takomto položení ho prekvapila smrť. Až na druhom svete poznal svoj omyl. Ako rád by zmenil svoje NIE na ÁNO. Bolesť z omylu horí v ňom ako neuhasiteľný oheň a hryzie ho ako neodbytný červ.
Hľa, aký biedny je ten, ktorý prilipol k pozemským veciam. Toto je zmysel dnešného podobenstva. Nenahovárajme si, že sa nás toto podobenstvo netýka. Nenahovárajme si, že veď nie sme boháči, nemáme veľa zlata a peňazí. Aj malá pozemská vec vie dakedy človeka pripútať k sebe. Sila pozemských vecí je taká príťažlivá a nebezpečná, že všetci potrebujeme varovanie, poučenie a posilnenie. Preto sa nečudujme, že aj boháč chce varovať svojich piatich bratov a prosí Abraháma, aby k ním niekoho poslal, aby ich varoval. Dajme si otázku: „Kto sú tí piati bratia?“ To sme my, ak by nás pripútali pozemské veci a zabudli by sme na Pána Boha a na svojich blížnych. Preto, to nedopusťme, ale upnime sa na Pána Ježiša, najmä počúvaním jeho evanjelia a slávenia svätej omše. Už dnes, aj tento týždeň začnime vo svojom živote uplatňovať, že Boh je naše pravé a najväčšie bohatstvo.

Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.

awertour.sk/personnel/paeddr-martin-mojzis/
... See MoreSee Less

🔵DVADSIATA ŠIESTA NEDEĽA CEZ ROK C

     S každou skupinou už roky, keď prechádzam na Olivovej hore popri kostole Dominus flevit, vždy stretávam zhrbeného, o palicu podopierajúceho sa starého človeka, ktorý drží v ruke plastový pohár a ustavične opakuje dva anglické výrazy: „Prosím a dobrý deň.“ Keby ho človek nepoznal, tak ho ľutuje s tým, ako je ťažko postihnutý. Lenže, opak je pravda. Dvakrát som ho z jeho strany nečakane videl, že je to zdravý, telesne vyrovnaný a nie zhrbený človek. Ako náhle ma zbadal, hneď sa zhrbil a bol z neho žobrák. Aj u nás máme podobných hercov, ktorí žobrú pred kostolmi. Niektorí veriaci sa pohoršovali na kňazoch, ktorí v kostoloch vyhlasovali, aby im nedávali peniaze, lebo ich potom prepijú. Je veľmi ťažko rozlíšiť, či to takíto ľudia potrebujú, prečo sa stali bezdomovcami alebo či sa im ozaj nechce pracovať. Mnohí sú zo žobrania možno bohatší, ako tí, ktorí pracujú a musia živiť rodiny. Dajme si otázku: „Čo by urobil Pán Ježiš, keby teraz prišiel v ľudskej podobe a videl by toto všetko?“
     Asi by sme dobre nepochopili dnešné evanjelium, keby sme si mysleli, že jeho najhlavnejšia myšlienka je posmrtný život. Nebo a zatratenie je dôsledok nášho života na zemi a nadovšetko následok našich medziľudských vzťahov. Preto najdôležitejšia myšlienka je vo vzťahu medzi boháčom a Lazárom a pritom si treba všimnúť, že poprednejšie miesto u boháča mali psy a nie ťažko chorý a chudobný Lazár. Všimneme si, že v dnešnom evanjeliu Pán Ježiš najviac vyčíta boháčovi jeho prehnané obliekanie sa do drahých šiat, prejedanie sa a zároveň mu vyčíta jeho lakomosť a tvrdosť srdca. Veď Lazár chcel len odrobinky z jeho prebohatého stola, no psy mali väčšiu prednosť ako on. Preto medzi boháčom a Lazárom nebola len veľká priepasť vo večnosti, ale už aj tu na zemi.
     Aké je pre nás poučenie z dnešného evanjelia? Pán Ježiš aj nás v tomto storočí varuje, že je nešťastím pre človeka, keď sa otrocky pripúta k pozemským veciam. Aby  sme jeho úmysel vybadali, musíme si uvedomiť, že hlavnou postavou v dnešnom evanjeliu nie je Lazár, o ktorom je tu len niekoľko riadkov, ale že hlavnou postavou je boháč, o ktorom je tu dvadsať riadkov. Na boháčovom nešťastí nás chce Pán Ježiš poučiť, aké je nešťastie prilipnúť na pozemské veci. Pozrime sa na jeho nešťastie. Smrťou stratil všetko svoje bohatstvo. Na druhom svete nemá vôbec nič. Ani kvapku vody. Má prázdne ruky ako aj prázdnu dušu. Bohatstvo ho tak oslepilo, že nevidel nikoho iba svoj pôžitok, lebo myslel len na seba. Preto zabudol aj na nebeského Otca a na jeho príkaz lásky tak k nemu ako aj k blížnemu. Zabudol na tieto dva najdôležitejšie príkazy. K Pánu Bohu prechovával také isté NIE ako k ľuďom. V takomto položení ho prekvapila smrť. Až na druhom svete poznal svoj omyl. Ako rád by zmenil svoje NIE na ÁNO. Bolesť z omylu horí v ňom ako neuhasiteľný oheň a hryzie ho ako neodbytný červ.
     Hľa, aký biedny je ten, ktorý prilipol k pozemským veciam. Toto je zmysel dnešného podobenstva. Nenahovárajme si, že sa nás toto podobenstvo netýka. Nenahovárajme si, že veď nie sme boháči, nemáme veľa zlata a peňazí. Aj malá pozemská vec vie dakedy človeka pripútať k sebe. Sila pozemských vecí je taká príťažlivá a nebezpečná, že všetci potrebujeme varovanie, poučenie a posilnenie. Preto sa nečudujme, že aj boháč chce varovať svojich piatich bratov a prosí Abraháma, aby k ním niekoho poslal, aby ich varoval. Dajme si otázku: „Kto sú tí piati bratia?“ To sme my, ak by nás pripútali pozemské veci a zabudli by sme na Pána Boha a na svojich blížnych. Preto, to nedopusťme, ale upnime sa na Pána Ježiša, najmä počúvaním jeho evanjelia a slávenia svätej omše. Už dnes, aj tento týždeň začnime vo svojom živote uplatňovať, že Boh je naše pravé a najväčšie bohatstvo.

     Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.

https://awertour.sk/personnel/paeddr-martin-mojzis/

Comment on Facebook

Veĺmi pekné a užitočné slová. Dal by Pán aby sme si všetci zobrali z nich ponaučenie.

Srdečná vďaka otec Martin. 🙏♥️🙏

ĎAKUJEME za krásny fotopozdrav 🤗❤️
Posielame veľa slniečka a úsmevov 😁 od Mŕtveho mora 🌊

Mŕtve more
Jeho rozloha je 1 050 km² a je vôbec najnižšie položenou vodnou plochou na zemskom povrchu. Povrch jazera leží 392 metrov pod hladinou mora a jeho dno ďalších 398 metrov pod hladinou svetového oceánu.

Nie je však len najnižšie položeným jazerom na Zemi, ale je aj najslanšie. Obyčajná morská voda obsahuje asi 35 promile soli (teda 3,5%), no Mŕtve more jej obsahuje takmer 10 x toľko. Mŕtve more vzniklo v časti Veľkej priekopovej prepadliny El Ghor a tvorí obrovskú nádrž, v ktorej prúdi voda. Je zásobované najmä riekou Jordán, ktorá mu dodáva asi 80% vody ale aj niekoľkými sladkovodnými prameňmi.

Teplota vody je však tak vysoká, že takmer všetka voda, ktorá doň vteká z Jordánu (4-6,5 miliardy litrov denne), sa vyparí, čím sa more ďalej presáľa. Vody s vysokým obsahom solí a minerálov sa vlievajú do Mŕtveho mora z horských minerálnych prameňov. Následkom suchého púštneho ovzdušia je neustále odparovanie vody a koncentrácia solí a minerálov sa tak zvyšuje.

Voda je sýtobelasá, veľmi pokojná a až taká nasýtená soľou, že sa v nej nedá plávať ani ponoriť. Ak sa chcete namočiť, musíte sa pomaličky zosúvať dozadu, kým neležíte celkom rovno. Na niektorých miestach na pobreží vytvorila morská voda nánosy bahna, ktoré má blahodarné účinky na ľudský organizmus.

Čierne morské bahno je veľmi zvláštny produkt Mŕtveho mora. Obrovské množstvo jódu a brómu v bahne, vode a vzduchu pôsobí priaznivo na celý nervový systém. Síra a horčík pomáhajú liečiť kožné choroby a draslík pôsobí priaznivo na artritídu a reumu.

wikipedia
... See MoreSee Less

ĎAKUJEME za krásny fotopozdrav 🤗❤️
Posielame veľa slniečka a úsmevov 😁 od Mŕtveho mora 🌊

Mŕtve more
Jeho rozloha je 1 050 km² a je vôbec najnižšie položenou vodnou plochou na zemskom povrchu. Povrch jazera leží 392 metrov pod hladinou mora a jeho dno ďalších 398 metrov pod hladinou svetového oceánu. 

Nie je však len najnižšie položeným jazerom na Zemi, ale je aj najslanšie. Obyčajná morská voda obsahuje asi 35 promile soli (teda 3,5%), no Mŕtve more jej obsahuje takmer 10 x toľko. Mŕtve more vzniklo v časti Veľkej priekopovej prepadliny El Ghor a tvorí obrovskú nádrž, v ktorej prúdi voda. Je zásobované najmä riekou Jordán, ktorá mu dodáva asi 80% vody ale aj niekoľkými sladkovodnými prameňmi. 

Teplota vody je však tak vysoká, že takmer všetka voda, ktorá doň vteká z Jordánu (4-6,5 miliardy litrov denne), sa vyparí, čím sa more ďalej presáľa. Vody s vysokým obsahom solí a minerálov sa vlievajú do Mŕtveho mora z horských minerálnych prameňov. Následkom suchého púštneho ovzdušia je neustále odparovanie vody a koncentrácia solí a minerálov sa tak zvyšuje. 

Voda je sýtobelasá, veľmi pokojná a až taká nasýtená soľou, že sa v nej nedá plávať ani ponoriť. Ak sa chcete namočiť, musíte sa pomaličky zosúvať dozadu, kým neležíte celkom rovno. Na niektorých miestach na pobreží vytvorila morská voda nánosy bahna, ktoré má blahodarné účinky na ľudský organizmus. 

Čierne morské bahno je veľmi zvláštny produkt Mŕtveho mora. Obrovské množstvo jódu a brómu v bahne, vode a vzduchu pôsobí priaznivo na celý nervový systém. Síra a horčík pomáhajú liečiť kožné choroby a draslík pôsobí priaznivo na artritídu a reumu.

wikipediaImage attachment

Comment on Facebook

Ani si neviete predstaviť,ako by som sa tam chcela vrátiť po sedemnástich rokoch.Pracovala som tam skoro šesť rokov.Bola som aj na púti niekoľko krát cez tamojšiu poľsky hovoriaciu cestovku.Už je to sedemnásť rokov,čo som už. doma,no moje boľavé nohy mi nedovolia tam cestovať na púť,hoci moje srdiečko po tom veľmi túži.Prajem príjemné a krásne zážitky a šťastný návrat domov 💖💖 💖

SUUUPER, ďakujem, navštevujem Mrtve more s CK AWERTOUR každý rok, no Bohužiaľ tento rok som mala ísť, ale veľmi ťažko mi ochorela moja drahá mamička . Dúfam, že budúci rok navštívim môj milovaný IZRAEL.💖🌞💖

Ďakujeme, boli sme s manželom a dcérkou 2x, a s vašou cestovkou !

Je to nezabudnuteľný zážitok síce drahé ale Svätá zem je len jedna odporúčam vidieť

bola som tam v 2014 r. bol a je to nezabudnuteľný zazitok z tejto pute, ďakujem

želám krásne zážitky 🙏❤🙏

View more comments

Aktuálny fotopozdrav zo Svätej zeme - ĎAKUJEME🤗
Sprevádza náš obľúbený sprievodca PaedDr. Michal Pitoniak

➡️ Voľné miesta na zájazd do Izraela 4.11.-11.11.2022
awertour.sk/putnicke-zajazdy/svata-zem-izrael-2022/

➡️Ponuku zájazdov, kde sprevádza najdete tu:
awertour.sk/personnel/paeddr-michal-pitoniak/
... See MoreSee Less

Aktuálny fotopozdrav zo Svätej zeme - ĎAKUJEME🤗
Sprevádza náš obľúbený sprievodca PaedDr. Michal Pitoniak

➡️ Voľné miesta na zájazd do Izraela  4.11.-11.11.2022
https://awertour.sk/putnicke-zajazdy/svata-zem-izrael-2022/

➡️Ponuku zájazdov, kde sprevádza najdete tu:
https://awertour.sk/personnel/paeddr-michal-pitoniak/

Comment on Facebook

Bernadeta Šmídová keď nájdete lacnejšie hoďte sem link. Ak nájdete lacnejšie v takom istom ponúkanom balíku čiže letenka, sprievodca,strava atď osobne vám zaplatím celý zájazd.

Stále nevyhovujuce terminy,preco nie po 11 v mesiaci😮‍💨

Júj paráda,ja som tam bol pred dvomi týždňami s pánom farárom a je to veľmi dobrý kňaz a človek , ktorý má veľké srdce a veľa lásky v ňom 🙏🙏🙏

🔵DVADSIATA PIATA NEDEĽA CEZ ROK C

Niekedy nám pán profesor na hodinách latinčiny napísal na tabuľu porekadlo, ktoré sme si odpísali a naučili naspamäť. Mnohé z nich si pamätám doteraz. Pri príprave tohto zamyslenia ma napadlo jedno z nich: Quidquid agis, prudenter agas et respice finem. Po slovensky znamená: Čokoľvek robíš, rob múdro a mysli na koniec.
Toto porekadlo je veľmi priliehavé na dnešné evanjelium, len vás určite zaráža, že Pán Ježiš akoby schvaľoval podvod. Hneď si to vysvetlíme. Keď Pán Ježiš žil v Palestíne, tak ľudia mali radi obraznú reč, podobenstvá. Keď chcel, aby mu ľudia rozumeli, tak hovoril v podobenstvách. Tieto podobenstvá bral z bežného vtedajšieho života pracovitých roľníkov, rybárov, pastierov, vinohradníkov, ale aj zo života nečestných ľudí. Dokonca sa sám seba prirovnal k zlodejovi, ale malo to svoj význam, keď hovoril: „Keby hospodár vedel, v ktorú hodinu príde zlodej, nedovolil by mu vniknúť do svojho domu. Aj vy buďte pripravení, lebo neviete kedy príde Syn človeka (Lk 12, 29-40). Dobre tomu rozumieme, že sa Pán Ježiš nepripodobňuje zlodejovi vo všetkom, ale len v jedinej vlastnosti, že tak, ako zlodej prichádza nečakane, tak aj on príde nečakane. A tak isto musíme chápať aj podobenstvo z dnešného evanjelia. Pán nechváli správcu vo všetkom, lebo správca žil nečestným spôsobom života, ale pochváli na ňom jednu vlastnosť, že si starostlivo zabezpečoval svoju budúcnosť. To, že správca myslí na budúcnosť, sa páči Pánu Ježišovi a za toto ho aj pochválil. Keby ho len pochválil, ale ho dal aj nám za príklad, aby sme ho nasledovali, lebo u Pána Ježiša je drahocenné, keď niekto vie myslieť na budúcnosť. On za našu budúcnosť, a to treba zdôrazniť, zaplatil veľmi draho, a to preliatím svojej krvi a svojím vlastným životom. Bola by trestuhodná škoda, keby sme o ňu nestáli. My si síce hovoríme, že sme kresťania, že veríme Ježišovi, že prijímame jeho radostnú zvesť o nebeskom kráľovstve, že očakávame zmŕtvychvstanie tela a večný život. Lenže, prejavujeme dosť nadšenia za túto Ježišovu pravdu? Skôr robíme dojem, ako keby sme si povedali: „Bude ako bude.“ Pre večnú budúcnosť podnikáme niekedy málo, možno jednou svätou omšou v nedeľu, či zvykovými spoveďami na Vianoce alebo Veľkú noc. Nezdá sa nám, že sa tu treba postarať o nápravu? Je to otázka zodpovednosti nielen za seba, ale aj za tých, ktorí žijú okolo nás. Veď, keď my budeme vlažní k Božiemu kráľovstvu, akože sa ľudia okolo nás povzbudia vo viere? Aj veľký svätec a kazateľ svätý Ján Zlatoústy nás napomína a povzbudzuje slovami jeho kázne, hoci ju povedal v 4. storočí, predsa je aktuálna aj dnes. Hovorí takto: „Pán nás tu nechal, aby sme boli pre ostatných ľudí svetlom. Aby sme boli medzi nimi kvasom. Nie, nebolo by už pohanov, keby sme my boli opravdivými kresťanmi, keby sme zachovávali Kristove príkazy, keby sme požehnávali tých, ktorí nás preklínajú, keby sme konali dobro tým, ktorí nám robia zle. Lenže oni vidia na nás len pozemské zmýšľanie a konanie.“ Svätý Ján pokračuje ďalej: „My sa klaniame peniazom práve tak ako oni. Zháňame sa za slávou a mocou tak ako oni. Trápime sa, aby sme sa stali bohatými tak ako oni. Akože teda majú prísť k viere? Keby sme všetci spĺňali Kristove čnosti, mnohí by s radosťou pristupovali k našej viere. Hľa, jediný svätý Pavol koľkých obrátil! Keby sme boli takí horliví za Krista ako on, koľko svetov by sme obrátili.“ Sú to slová kázne. Akoby neboli zo 4. storočia, ale z dnešnej doby.
Milí priatelia, nestúpa nám táto kázeň svätého Jána Zlatoústeho aj do nášho svedomia? Necítime, že musíme naozaj prejavovať väčšie nadšenie za Krista a za večnú budúcnosť s ním? Nech nás k tomu povzbudí dnešné evanjelium.

Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.
... See MoreSee Less

🔵DVADSIATA PIATA NEDEĽA CEZ ROK C

     Niekedy nám pán profesor na hodinách latinčiny napísal na tabuľu porekadlo, ktoré sme si odpísali a naučili naspamäť. Mnohé z nich si pamätám doteraz. Pri príprave tohto zamyslenia ma napadlo jedno z nich: Quidquid agis, prudenter agas et respice finem. Po slovensky znamená: Čokoľvek robíš, rob múdro a mysli na koniec. 
     Toto porekadlo je veľmi priliehavé na dnešné evanjelium, len vás určite zaráža, že Pán Ježiš akoby schvaľoval podvod. Hneď si to vysvetlíme. Keď Pán Ježiš žil v Palestíne, tak ľudia mali radi obraznú reč, podobenstvá. Keď chcel, aby mu ľudia rozumeli, tak hovoril v podobenstvách. Tieto podobenstvá bral z bežného vtedajšieho života pracovitých roľníkov, rybárov, pastierov, vinohradníkov, ale aj zo života nečestných ľudí. Dokonca sa sám seba prirovnal k zlodejovi, ale malo to svoj význam, keď hovoril: „Keby hospodár vedel, v ktorú hodinu príde zlodej, nedovolil by mu vniknúť do svojho domu. Aj vy buďte pripravení, lebo neviete kedy príde Syn človeka (Lk 12, 29-40). Dobre tomu rozumieme, že sa Pán Ježiš nepripodobňuje zlodejovi vo všetkom, ale len v jedinej vlastnosti, že tak, ako zlodej prichádza nečakane, tak aj on príde nečakane. A tak isto musíme chápať aj podobenstvo z dnešného evanjelia. Pán nechváli správcu vo všetkom, lebo správca žil nečestným spôsobom života, ale pochváli na ňom jednu vlastnosť, že si starostlivo zabezpečoval svoju budúcnosť. To, že správca myslí na budúcnosť, sa páči Pánu Ježišovi a za toto ho aj pochválil. Keby ho len pochválil, ale ho dal aj nám za príklad, aby sme ho nasledovali, lebo u Pána Ježiša je drahocenné, keď niekto vie myslieť na budúcnosť. On za našu budúcnosť, a to treba zdôrazniť, zaplatil veľmi draho, a to preliatím svojej krvi a svojím vlastným životom. Bola by trestuhodná škoda, keby sme o ňu nestáli. My si síce hovoríme, že sme kresťania, že veríme Ježišovi, že prijímame jeho radostnú zvesť o nebeskom kráľovstve, že očakávame zmŕtvychvstanie tela a večný život. Lenže, prejavujeme dosť nadšenia za túto Ježišovu pravdu? Skôr robíme dojem, ako keby sme si povedali: „Bude ako bude.“ Pre večnú budúcnosť podnikáme niekedy málo, možno jednou svätou omšou v nedeľu, či zvykovými spoveďami na Vianoce alebo Veľkú noc. Nezdá sa nám, že sa tu treba postarať o nápravu? Je to otázka zodpovednosti nielen za seba, ale aj za tých, ktorí žijú okolo nás. Veď, keď my budeme vlažní k Božiemu kráľovstvu, akože sa ľudia okolo nás povzbudia vo viere? Aj veľký svätec a kazateľ svätý Ján Zlatoústy nás napomína a povzbudzuje slovami jeho kázne, hoci ju povedal v 4. storočí, predsa je aktuálna aj dnes. Hovorí takto: „Pán nás tu nechal, aby sme boli pre ostatných ľudí svetlom. Aby sme boli medzi nimi kvasom. Nie, nebolo by už pohanov, keby sme my boli opravdivými kresťanmi, keby sme zachovávali Kristove príkazy, keby sme požehnávali tých, ktorí nás preklínajú, keby sme konali dobro tým, ktorí nám robia zle. Lenže oni vidia na nás len pozemské zmýšľanie a konanie.“ Svätý Ján pokračuje ďalej: „My sa klaniame peniazom práve tak ako oni. Zháňame sa za slávou a mocou tak ako oni. Trápime sa, aby sme sa stali bohatými tak ako oni. Akože teda majú prísť k viere? Keby sme všetci spĺňali Kristove čnosti, mnohí by s radosťou pristupovali k našej viere. Hľa, jediný svätý Pavol koľkých obrátil! Keby sme boli takí horliví za Krista ako on, koľko svetov by sme obrátili.“ Sú to slová kázne. Akoby neboli zo 4. storočia, ale z dnešnej doby.
     Milí priatelia, nestúpa nám táto kázeň svätého Jána Zlatoústeho aj do nášho svedomia? Necítime, že musíme naozaj prejavovať väčšie nadšenie za Krista a za večnú budúcnosť s ním? Nech nás k tomu povzbudí dnešné evanjelium.

     Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.

Comment on Facebook

Vďaka 🙏❤️🙏

Amen. 🙏🙏🙏

🙏🙏🙏

ĎAKUJEME ❤️našim pútnikom za krásny fotopozdrav zo zájazdu zo Svätej zeme 7.9. – 14.9.2022. 🤗
Sprevádza náš obľúbený sprievodca PaedDr. Michal Pitoniak
➡️ Posledné miesta na zájazd do Izraela 4.11.-11.11.2022
awertour.sk/putnicke-zajazdy/svata-zem-izrael-2022/

➡️Ponuku zájazdov, kde sprevádza najdete tu:
awertour.sk/personnel/paeddr-michal-pitoniak/
... See MoreSee Less

ĎAKUJEME ❤️našim pútnikom za krásny fotopozdrav zo zájazdu zo Svätej zeme 7.9. – 14.9.2022. 🤗
Sprevádza náš obľúbený sprievodca PaedDr. Michal Pitoniak
➡️ Posledné miesta na zájazd do Izraela  4.11.-11.11.2022
https://awertour.sk/putnicke-zajazdy/svata-zem-izrael-2022/

➡️Ponuku zájazdov, kde sprevádza najdete tu:
https://awertour.sk/personnel/paeddr-michal-pitoniak/Image attachmentImage attachment+Image attachment

Comment on Facebook

Krásne fotky-budete mať krásne spomienky.Prežila som vo Svätej Zemi skoro šesť rokov,ako opatrovateľka.Bola som tiež aj na Púti--aj, keď len tri krát.Som doma už sedemnásť rokov-veľmi túžim ísť na Púť,no moje boľavé nohy mi to nedovolia.Verim,že si odnesiete veľa krasnych zážitkov. Prajem Vám šťastný návrat domov

MODLITE SA PROSIM AJ ZA NAS,NASERODINKY.VELKAAAA VDAKA VAM VELA,VELA BOZICH MILOSTIII

Snad raz sa tam dostanem,VSETKO JE MILOST

Pozdrav zo Svätej zeme 🙂 ĎAKUJEME za vaše fotky ❤️ ... See MoreSee Less

Pozdrav zo Svätej zeme 🙂 ĎAKUJEME za vaše fotky ❤️Image attachmentImage attachment+1Image attachment

🔵 DVADSIATA ŠTVRTÁ NEDEĽA CEZ ROK C

Je známe, že podobenstvo o Márnotratnom synovi je najkrajšie rozprávanie jednak v evanjeliách, ale aj celkovo vo svetovej literatúre. Evanjelista Lukáš je jediný z evanjelistov, ktorý sa vyznačuje podobenstvami o milosrdenstve Božom, a tak si vyslúžil titul Evanjelista milosrdenstva Božieho. Zo všetkých podobenstiev je toto najkrajšie a najmilšie preto, lebo na prvom mieste nie je tak dôležitý syn, ako jeho láskyplný odpúšťajúci otec.
Čo predchádzalo tomu, aby ho Pán Ježiš povedal? Bola to konfrontácia s poprednými náboženskými predstaviteľmi, ako boli farizeji a zákonníci, ktorí vyčítali Ježišovi, že sa stretáva s hriešnikmi, že sa necháva od nich pozývať na hostiny a podobne. Lebo podľa nich hriešnici boli škaredí, ohavní a Boh sa od nich odvracia s odporom. Pán Ježiš obhajuje svoje styky s hriešnikmi tak, že im jedinečným spôsobom odhalil, aký je v skutočnosti Boh voči hriešnikom. Tak použil aj tri podobenstvá, ktoré si dnes po celom svete majú kresťania možnosť vypočuť. Dobre sa do nich započúvajme.
Len pre zaujímavosť: Čítal som jedno vyjadrenie od Kataríny Emerichovej, ktorá vo svojom súkromnom videní videla verejnú hriešnicu Máriu Magdalénu, ktorá s hriešnymi úmyslami sledovala Ježiša, ktorý sa jej nesmierne páčil ako muž. Pán Ježiš veľmi dobre poznal jej hriešne myšlienky a preto vraj – podľa Emerichovej – hovoril tieto najkrajšie podobenstvá o milosrdnom Otcovi. Na základe týchto podobenstiev, ktoré si Magdaléna vypočula, vraj si vstúpila do seba, obrátila sa a Pán Ježiš z nej vyhnal sedem diabolstiev. Takto sa stala sväticou. Či to ozaj bolo tak, nevieme.
Vráťme sa k tretiemu a najdôležitejšiemu dnešnému podobenstvu. Na prvom mieste si všimnime mladšieho syna, ktorý mal v dome otca všetko, čo si len zažiadal. Veľkým otcovým prekvapením bola synova žiadosť, aby mu dal celý jeho podiel dedičstva s tým, že ide do sveta. Otec jeho žiadosti vyhovel, aj keď s ťažkým srdcom, lebo si syna dobre poznal a tušil, ako to dopadne. Syn odišiel, a samozrejme, celý majetok časom premárnil až tak, že ostal na mizine a opustený priateľmi, ktorí ho obklopovali dovtedy, kým videli, že im všetko platí. Domov sa ísť hanbil a neodvážil. Aby nezomrel hladom, tak bol nútený ísť k istému gazdovi svine pásť. Aby sme dobre pochopili tento Ježišov výklad synovej situácie, tak musíme rozumieť jeho veľkému poníženiu. Svine u Židov sú nečisté zvieratá a podľa toho majiteľ svíň bol pohan.
Týmito dvomi skutočnosťami chcel Pán Ježiš vyjadriť nesmierne ponížený stav tohto syna. Žiť u pohana a tiež medzi sviňami v bahne a o hlade bolo tým vyjadrené, že každý človek, ktorý odíde hriechom od nebeského Otca, sa dostane do hrozného „bahna“ odlúčenosti od Boha. V takomto stave syn rozmýšľal, že v dome jeho otca má všetko aj ten posledný sluha a on syn takého bohatého otca, sa ocitol až v takej biede. Spamätal sa a povedal si, že sa vráti k otcovi, odprosí ho a požiada, aby ho už nenazval synom, ale aby ho prijal aspoň ako najposlednejšieho sluhu.
Ale, všimnime si otca z podobenstva. Akási prirodzená spravodlivosť aj logika žiadala, aby ho ubolený, ponížený a okradnutý otec vyhodil. Nestalo sa tak. Milosrdenstvo a láska prekonali spravodlivosť. Otec denne vychádzal von z domu a s nádejou pozeral do diaľky, či sa syn nevráti. Keď ho zazrel, utekal mu naproti, hodil sa mu okolo krku, vybozkával ho a voviedol s veľkou radosťou do domu nie ako sluhu, ale ako syna: «ktorý bol mŕtvy a ožil.»
Je to ľudsky skoro až nepochopiteľné, ako Pán Ježiš týmto podobenstvom vykreslil milosrdnú lásku nebeského Otca. Povedzme si, či nie je táto Ježišova pravda o Otcovi pre nás veľkou útechou a povzbudením do nášho duchovného života? Možno si niekto povie, že keď je to tak, tak si môžem hrešiť koľko chcem, však mi Boh odpustí. Dobre si uvážme. Keď ľudia budú dobre poznať úžasnú lásku nebeského Otca, tak v takom prípade nebudú viac aj milovať Pána Boha? A práve taká láska im nedovolí páchať hriechy. Evanjelista Ján napísal vetu: „Kto miluje Boha, usiluje sa byť čistý, ako je Boh čistý a nepácha hriech (1 Jn 3, 3-9).
Z celého srdca sa rozhodnime dnes prijať túto náuku o milosrdnom a láskavom nebeskom Otcovi a v dôsledku toho si Pána Boha vrúcne zamilujme každodennou modlitbou, nedeľnou svätou omšou, prijímaním sviatostí a najmä mravným kresťanským životom.

Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.
... See MoreSee Less

🔵 DVADSIATA ŠTVRTÁ NEDEĽA CEZ ROK C

     Je známe, že podobenstvo o Márnotratnom synovi je najkrajšie rozprávanie jednak v evanjeliách, ale aj celkovo vo svetovej literatúre. Evanjelista Lukáš je jediný z evanjelistov, ktorý sa vyznačuje podobenstvami o milosrdenstve Božom, a tak si vyslúžil titul Evanjelista milosrdenstva Božieho. Zo všetkých podobenstiev je toto najkrajšie a najmilšie preto, lebo na prvom mieste nie je tak dôležitý syn, ako jeho láskyplný odpúšťajúci otec.
     Čo predchádzalo tomu, aby ho Pán Ježiš povedal? Bola to konfrontácia s poprednými náboženskými predstaviteľmi, ako boli farizeji a zákonníci, ktorí vyčítali Ježišovi, že sa stretáva s hriešnikmi, že sa necháva od nich pozývať na hostiny a podobne. Lebo podľa nich hriešnici boli škaredí, ohavní a Boh sa od nich odvracia s odporom. Pán Ježiš obhajuje svoje styky s hriešnikmi tak, že im jedinečným spôsobom odhalil, aký je v skutočnosti Boh voči hriešnikom. Tak použil aj tri podobenstvá, ktoré si dnes po celom svete majú kresťania možnosť vypočuť. Dobre sa do nich započúvajme.
     Len pre zaujímavosť: Čítal som jedno vyjadrenie od Kataríny Emerichovej, ktorá vo svojom súkromnom videní videla verejnú hriešnicu Máriu Magdalénu, ktorá s hriešnymi úmyslami sledovala Ježiša, ktorý sa jej nesmierne páčil ako muž. Pán Ježiš veľmi dobre poznal jej hriešne myšlienky a preto vraj – podľa Emerichovej – hovoril tieto najkrajšie podobenstvá o milosrdnom Otcovi. Na základe týchto podobenstiev, ktoré si Magdaléna vypočula, vraj si vstúpila do seba, obrátila sa a Pán Ježiš z nej vyhnal sedem diabolstiev. Takto sa stala sväticou. Či to ozaj bolo tak, nevieme.
     Vráťme sa k tretiemu a najdôležitejšiemu dnešnému podobenstvu. Na prvom mieste si všimnime mladšieho syna, ktorý mal v dome otca všetko, čo si len zažiadal. Veľkým otcovým prekvapením bola synova žiadosť, aby mu dal celý jeho podiel dedičstva s tým, že ide do sveta. Otec jeho žiadosti vyhovel, aj keď s ťažkým srdcom, lebo si syna dobre poznal a tušil, ako to dopadne. Syn odišiel, a samozrejme, celý majetok časom premárnil až tak, že ostal na mizine a opustený priateľmi, ktorí ho obklopovali dovtedy, kým videli, že im všetko platí. Domov sa ísť hanbil a neodvážil. Aby nezomrel hladom, tak bol nútený ísť k istému gazdovi svine pásť. Aby sme dobre pochopili tento Ježišov výklad synovej situácie, tak musíme rozumieť jeho veľkému poníženiu. Svine u Židov sú nečisté zvieratá a podľa toho majiteľ svíň bol pohan.
     Týmito dvomi skutočnosťami chcel Pán Ježiš vyjadriť nesmierne ponížený stav tohto syna. Žiť u pohana a tiež medzi sviňami v bahne a o hlade bolo tým vyjadrené, že každý človek, ktorý odíde hriechom od nebeského Otca, sa dostane do hrozného „bahna“ odlúčenosti od Boha. V takomto stave syn rozmýšľal, že v dome jeho otca má všetko aj ten posledný sluha a on syn takého bohatého otca, sa ocitol až v takej biede. Spamätal sa a povedal si, že sa vráti k otcovi, odprosí ho a požiada, aby ho už nenazval synom, ale aby ho prijal aspoň ako najposlednejšieho sluhu.
     Ale, všimnime si otca z podobenstva. Akási prirodzená spravodlivosť aj logika žiadala, aby ho ubolený, ponížený a okradnutý otec vyhodil. Nestalo sa tak. Milosrdenstvo a láska prekonali spravodlivosť. Otec denne vychádzal von z domu a s nádejou pozeral do diaľky, či sa syn nevráti. Keď ho zazrel, utekal mu naproti, hodil sa mu okolo krku, vybozkával ho a voviedol s veľkou radosťou do domu nie ako sluhu, ale ako syna: «ktorý bol mŕtvy a ožil.»
     Je to ľudsky skoro až nepochopiteľné, ako Pán Ježiš týmto podobenstvom vykreslil milosrdnú lásku nebeského Otca. Povedzme si, či nie je táto Ježišova pravda o Otcovi pre nás veľkou útechou a povzbudením do nášho duchovného života? Možno si niekto povie, že keď je to tak, tak si môžem hrešiť koľko chcem, však mi Boh odpustí. Dobre si uvážme. Keď ľudia budú dobre poznať úžasnú lásku nebeského Otca, tak v takom prípade nebudú viac aj milovať Pána Boha? A práve taká láska im nedovolí páchať hriechy. Evanjelista Ján napísal vetu: „Kto miluje Boha, usiluje sa byť čistý, ako je Boh čistý a nepácha hriech (1 Jn 3, 3-9).
     Z celého srdca sa rozhodnime dnes prijať túto náuku o milosrdnom a láskavom nebeskom Otcovi a v dôsledku toho si Pána Boha vrúcne zamilujme každodennou modlitbou, nedeľnou svätou omšou, prijímaním sviatostí a najmä mravným kresťanským životom.

     Pripravil Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.

Comment on Facebook

Srdečne ďakujem otec Martin 🙏♥️🙏

Načítať dalšie príspevky