Najlepší pomer
ceny a kvality

Tisíce spokojných pútnikov ročne

Cestovná kancelária s 30 ročnou tradíciou

Rezervácia zájazdu online

Najnovšie pridané zájazdy

Jubilejný rok v Ríme 2025

/Zobraziť ponuku na Jubilejný rok

Pútnické zájazdy

/Zobraziť všetky zájazdy

Špecializujeme sa na pútnické zájazdy a poznávacie zájazdy už viac ako 30 rokov, ktoré sú viac než len cestovaním – sú to cesty k hlbšiemu pochopeniu a duchovnému obohateniu.  Organizujeme zájazdy pre jednotlivcov aj ucelené skupiny. V prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať a my vám pripravíme zájazd podľa vašich predstáv.

Naše zájazdy sú navrhnuté tak, aby poskytovali nielen odpočinok od každodennej rutiny, ale predovšetkým aby vám ponúkli priestor pre modlitbu, rozjímanie a duchovný rast. S nami máte príležitosť prehĺbiť svoj vzťah s Bohom a objaviť krásu Jeho stvorenstva cez rôzne kultúry a tradície, ktoré svet ponúka. Spomienky z pútnických zájazdov ostávajú roky veľmi silné. Určite nám dajú naši pútnici za pravdu. 

Izrael, Svätá zem, je korunou našich pútnických zájazdov, kde každý krok po tejto svätej zemi predstavuje krok bližšie k porozumeniu biblických príbehov a k lepšiemu chápaniu našej viery. Je to miesto, kde sa história a duchovno prelínajú, a ponúka neopakovateľnú príležitosť na duchovnú obnovu a hlboké duchovné zážitky.

Taliansko

9 zájazdov
francuzsko_lurdy

Francúzsko

2 zájazdov

Portugalsko

3 zájazdov
barcelona

Španielsko

4 zájazdov

Svätá zem - Izrael

0 tour

Prečo si kúpiť zájazd u nás ?

40,000+ Zákazníkov

Množstvo spokojných zákazníkov

Cestovná kancelária s garanciou

Sme tu pre vás už viac ako 30 rokov

Bezpečná rezervácia

Bezpečná rezervácia online

AWERTOUR na Facebooku.

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Ďakujeme ❤ Farnosť Nitra Klokočina
Sprevádzal obľúbený a skúsený ICLic., Mgr. Miroslav Labač

www.awertour.sk
... See MoreSee Less

Ďakujeme ❤ Farnosť Nitra Klokočina  
Sprevádzal obľúbený a skúsený ICLic., Mgr. Miroslav Labač

www.awertour.sk

3 CommentsComment on Facebook

Lurdy mám z pekný duchovný zážitok .

🙏🙏🙏

🍀🙏🙏🙏♥️

🔵DVADSIATA ÔSMA NEDEĽA CEZ ROK B

Často sa mi stalo, keď som s pútnikmi prechádzal v Jeruzaleme popri hradbách mesta, že mi dali otázku, ako je to s uchom ihly, ktorú Pán Ježiš spomína v dnešnom evanjeliu. Aby sme správne pochopili výraz „ucho ihly,“ tak v Ježišových časoch to bola jedna brána na hradbách, ktorá bola nízka a zároveň aj úzka. Pravdaže ťava sama o sebe cez ňu prejsť nemohla, ale skúsený majiteľ ju cez ňu previedol tak, že ona sa zvláštnym spôsobom akoby poskladala na kolená nôh a tak, aj keď s problémom, ale bolo to možné. Preto Pán Ježiš povedal, že aj boháč môže prísť do neba, ale len s pomocou Božou, keď to správne pochopí.
Za Ježišom prišiel istý muž s otázkou, že čo má urobiť, aby dosiahol večný život. Ježiš mu odpovedal, aby zachovával Božie prikázania, ako nezabiješ, nepokradneš a iné. Na to mu on odpovedal, že to robí od mladosti a že mu Ježiš nezatlieskal a nepovedal: „Výborne!“ Ani nepovedal: „To ti stačí!“ Ale naopak, povedal mu: „Jedno ti ešte chýba. Predaj, čo máš, potom príď a nasleduj ma!“ Tým mu dal jasne najavo, že Ježiša nasledovať znamená dať všetko na druhé miesto. Napríklad dom, bratov, sestry, rodičov, polia, aby sa Ježiš mohol stať centrom jeho života, jediným pokladom jeho života. Pretože, kde má človek svoj poklad, tam je aj jeho srdce. Tento bohatý muž z evanjelia odišiel od Ježiša smutný, lebo mal veľa majetku. V tej dobe pre Izraelitu bolo bohatstvo prejavom Božej dobroty a požehnania. Lenže on nepochopil, že problémom nie je majetok, ale výnimočnosť daru, o ktorom hovorí Ježiš a ktorý dokážeme prijať, len ak sa oslobodíme od ostatných neviazaností. Vtedy sa Ježiš pozrel na svojich apoštolov, ktorí pre neho a Božie kráľovstvo opustili všetko, pripomína aj im akým nebezpečenstvom sa môže stať svetské bohatstvo. Aj tí, ktorí opustili domy, rodiny a ďalšie majetky, môžu ľahko prepadnúť lákavej moci mamony. Spomeniem tu apoštola Judáša. Ako skončil? Ochrániť môže človeka len sám Boh, ako to naznačil Ježiš s ťavou a uchom ihly.
Neznalý človek, ktorý si vypočul alebo prečítal dnešnú stať evanjelia, by si pomyslel, že Ježišova náuka je neprajná ľudskému šťastiu, že Ježiš chce urobiť z človeka žobráka. Pravda je však iná. On sám, keď žil v Nazarete, pracoval ako stolár – kamenár. Určite zarábal, aj keď málo, len aby uživil seba aj svoju matku. Nechcel byť žobrákom a nežiadal to ani od Nikodéma, ani od bohatého Lazara a jeho sestier. Od nikoho to nežiadal ani nehlásal, že len ten pôjde do neba, kto bude hladovať. On to bol, kto premenil vodu na víno v Káne, on to bol, kto rozmnožil chleby a ryby a on to bol, kto nás naučil modlitbu Otče náš a v nej prosbu: „Chlieb náš každodenný daj nám dnes.“ Poznáme zo Svätého písma vetu: „Hoden je robotník svojej mzdy“ (porov. Lk. 10, 7). Vieme, že peniaze sú k nášmu životu potrebné, lebo za ne si kupujeme jedlo, oblečenie a všetko ostatné, čo k živobytiu potrebujeme, aby sme mohli žiť dôstojne. Všimnime si bezdomovcov. Sú chudobní, ale aký je ich život? Poslúži im takýto život na to, aby sa dostali do neba? Keď porovnáme chudobu u svätcov ako napr. u svätého Františka z Assisi, svätého Dominika, svätej Kláry a ďalších, tak vidíme, aký zmysel mala ich chudoba. Radikálne sa zriekli bohatstva, aby sa celí odovzdali pre Božie kráľovstvo a pre dobro blížnych. Pochopili Pána Ježiša z dnešného evanjelia, že bohatstvo má zvodnú a zotročujúcu moc. Vedeli, že keď sa človek upne na bohatstvo, tak ho to natoľko zaujme, že stratí záujem o človeka a tiež aj o Pána Boha. Dobre poznáme podobenstvo o boháčovi a Lazarovi, tam to Pán Ježiš najlepšie vysvetlil. Tiež poznáme aj vetu: „Kde je tvoj poklad, tam bude aj tvoje srdce.“ Srdce by malo byť u Boha a nie pri poklade.
V čom je teda problém? Bohatí ľudia nemajú šance prísť do neba? Keď sa učeníci pýtali Ježiša na tento problém, tak im jasne odpovedal, že síce ľuďom je to nemožné, ale Bohu áno. Čiže s Božou pomocou je možné premôcť zvodnú a zotročujúcu silu bohatstva a pôžitkov. Nie každý z nás má také poslanie ako hore uvedení svätci, lebo musíme žiť tam, kde sme. Zo Svätého písma jasne vidíme, že Pán Ježiš sa priatelil aj s bohatými ľuďmi ako napr. Nikodémom, Jozefom Arimatejským, Lazarom a jeho sestrami a bolo by nezmyslom myslieť si, že by títo ľudia boli pre bohatstvo zatratení. Práve naopak, pretože dokázali správne chápať vzťah k bohatstvu, a tak počítame ich medzi svätých.
Je to poučenie aj pre nás, aby sme dokázali položiť pod nohy bohatstvo, a tak byť voľní pre Ježiša. Taký človek, ktorý to pochopil, vie sa podeliť, pomôcť, rozdávať, prispievať na dobré ciele, napríklad na charitu, pomôcť tým, ktorí sú odkázaní na pomoc, a tak robí skutky kresťanskej lásky.
Modlime sa za to, aby sme s Božou pomocou neprepadli vo svojom živote konzumu a s tým spojeným sebectvom, ale aby sme boli voľní pre Božie prebývanie v nás teraz a súci na Božie prebývanie vo večnosti.

Pripravil vdp. Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.
... See MoreSee Less

🔵DVADSIATA ÔSMA NEDEĽA CEZ ROK B

     Často sa mi stalo, keď som s pútnikmi prechádzal v Jeruzaleme popri hradbách mesta, že mi dali otázku, ako je to s uchom ihly, ktorú Pán Ježiš spomína v dnešnom evanjeliu. Aby sme správne pochopili výraz „ucho ihly,“ tak v Ježišových časoch to bola jedna brána na hradbách, ktorá bola nízka a zároveň aj úzka. Pravdaže ťava sama o sebe cez ňu prejsť nemohla, ale skúsený majiteľ ju cez ňu previedol tak, že ona sa zvláštnym spôsobom akoby poskladala na kolená nôh a tak, aj keď s problémom, ale bolo to možné. Preto Pán Ježiš povedal, že aj boháč môže prísť do neba, ale len s pomocou Božou, keď to správne pochopí.
     Za Ježišom prišiel istý muž s otázkou, že čo má urobiť, aby dosiahol večný život. Ježiš mu odpovedal, aby zachovával Božie prikázania, ako nezabiješ, nepokradneš a iné. Na to mu on odpovedal, že to robí od mladosti a že mu Ježiš nezatlieskal a nepovedal: „Výborne!“ Ani nepovedal: „To ti stačí!“ Ale naopak, povedal mu: „Jedno ti ešte chýba. Predaj, čo máš, potom príď a nasleduj ma!“ Tým mu dal jasne najavo, že Ježiša nasledovať znamená dať všetko na druhé miesto. Napríklad dom, bratov, sestry, rodičov, polia, aby sa Ježiš mohol stať centrom jeho života, jediným pokladom jeho života. Pretože, kde má človek svoj poklad, tam je aj jeho srdce. Tento bohatý muž z evanjelia odišiel od Ježiša smutný, lebo mal veľa majetku. V tej dobe pre Izraelitu bolo bohatstvo prejavom Božej dobroty a požehnania. Lenže on nepochopil, že problémom nie je majetok, ale výnimočnosť daru, o ktorom hovorí Ježiš a ktorý dokážeme prijať, len ak sa oslobodíme od ostatných neviazaností. Vtedy sa Ježiš pozrel na svojich apoštolov, ktorí pre neho a Božie kráľovstvo opustili všetko, pripomína aj im akým nebezpečenstvom sa môže stať svetské bohatstvo. Aj tí, ktorí opustili domy, rodiny a ďalšie majetky, môžu ľahko prepadnúť lákavej moci mamony. Spomeniem tu apoštola Judáša. Ako skončil? Ochrániť môže človeka len sám Boh, ako to naznačil Ježiš s ťavou a uchom ihly.
     Neznalý človek, ktorý si vypočul alebo prečítal dnešnú stať evanjelia, by si pomyslel, že Ježišova náuka je neprajná ľudskému šťastiu, že Ježiš chce urobiť z človeka žobráka. Pravda je však iná. On sám, keď žil v Nazarete, pracoval ako stolár – kamenár. Určite zarábal, aj keď málo, len aby uživil seba aj svoju matku. Nechcel byť žobrákom a nežiadal to ani od Nikodéma, ani od bohatého Lazara a jeho sestier. Od nikoho to nežiadal ani nehlásal, že len ten pôjde do neba, kto bude hladovať. On to bol, kto premenil vodu na víno v Káne, on to bol, kto rozmnožil chleby a ryby a on to bol, kto nás naučil modlitbu Otče náš a v nej prosbu: „Chlieb náš každodenný daj nám dnes.“ Poznáme zo Svätého písma vetu: „Hoden je robotník svojej mzdy“ (porov. Lk. 10, 7). Vieme, že peniaze sú k nášmu životu potrebné, lebo za ne si kupujeme jedlo, oblečenie a všetko ostatné, čo k živobytiu potrebujeme, aby sme mohli žiť dôstojne. Všimnime si bezdomovcov. Sú chudobní, ale aký je ich život? Poslúži im takýto život na to, aby sa dostali do neba? Keď porovnáme chudobu u svätcov ako napr. u svätého Františka z Assisi, svätého Dominika, svätej Kláry a ďalších, tak vidíme, aký zmysel mala ich chudoba. Radikálne sa zriekli bohatstva, aby sa celí odovzdali pre Božie kráľovstvo a pre dobro blížnych. Pochopili Pána Ježiša z dnešného evanjelia, že bohatstvo má zvodnú a zotročujúcu moc. Vedeli, že keď sa človek upne na bohatstvo, tak ho to natoľko zaujme, že stratí záujem o človeka a tiež aj o Pána Boha. Dobre poznáme podobenstvo o boháčovi a Lazarovi, tam to Pán Ježiš najlepšie vysvetlil. Tiež poznáme aj vetu: „Kde je tvoj poklad, tam bude aj tvoje srdce.“ Srdce by malo byť u Boha a nie pri poklade.
     V čom je teda problém? Bohatí ľudia nemajú šance prísť do neba? Keď sa učeníci pýtali Ježiša na tento problém, tak im jasne odpovedal, že síce ľuďom je to nemožné, ale Bohu áno. Čiže s Božou pomocou je možné premôcť zvodnú a zotročujúcu silu bohatstva a pôžitkov. Nie každý z nás má také poslanie ako hore uvedení svätci, lebo musíme žiť tam, kde sme. Zo Svätého písma jasne vidíme, že Pán Ježiš sa priatelil aj s bohatými ľuďmi ako napr. Nikodémom, Jozefom Arimatejským, Lazarom a jeho sestrami a bolo by nezmyslom myslieť si, že by títo ľudia boli pre bohatstvo zatratení. Práve naopak, pretože dokázali správne chápať vzťah k bohatstvu, a tak počítame ich medzi svätých.
     Je to poučenie aj pre nás, aby sme dokázali položiť pod nohy bohatstvo, a tak byť voľní pre Ježiša. Taký človek, ktorý to pochopil, vie sa podeliť, pomôcť, rozdávať, prispievať na dobré ciele, napríklad na charitu, pomôcť tým, ktorí sú odkázaní na pomoc, a tak robí skutky kresťanskej lásky.
     Modlime sa za to, aby sme s Božou pomocou neprepadli vo svojom živote konzumu a s tým spojeným sebectvom, ale aby sme boli voľní pre Božie prebývanie v nás teraz a súci na Božie prebývanie vo večnosti.

     Pripravil vdp. Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.

1 CommentComment on Facebook

Srdečná vďaka otec Martin za úžasnú katechezu 🙏🙏🙏🍀🙏

DVADSIATA SIEDMA NEDEĽA CEZ ROK B

Jeden spolubrat – kňaz, mi nie tak dávno takmer s hrôzou povedal, že v jeho rodnej farnosti (podotýkam – veľkej farnosti) sa v priebehu tohto roka rozviedlo okolo dvadsať manželských párov. Čo je zarážajúce, že sú to rozvody väčšinou mladých manželských párov.
Žiaľ, rozvodovosť je na Slovensku až taká veľká, že štatistiky hovoria o každom druhom rozpadnutom manželstve. V našich kostoloch sa takmer každú sobotu uzatvárajú manželstvá, ale na našich súdoch sa denne konajú rozvodové konania. Keď sa zamyslíme nad slovami dnešného evanjelia, tak sa dozvedáme, že aj v Ježišových časoch to bolo tak. Všimnime si, že sa Ježiš v evanjeliách málo zmieňuje o manželstve a keď o ňom hovorí, tak pripomína pôvodný Boží ideál, ktorý Boh vložil do prirodzenosti muža a ženy, keď ich stvoril.
Farizeji prišli za Ježišom s otázkou, či smie muž prepustiť svoju manželku. Neprišli za ním preto, lebo ich zaujímala pravda, ale chceli poznať Ježišov názor, aby ho chytili do pasce. Aby sme pochopili otázku farizejov, tak si musíme priblížiť situáciu, v akej vtedajší ľudia žili. V časoch Pána Ježiša prevládalo učenie vtedy veľmi váženého rabína Hillela, ktorý mal u ľudí – najmä farizejov – veľkú vážnosť ako učiteľ Zákona. Tento učil, že stačí, aby sa mužovi na manželke niečo znepáčilo a môže ju hneď prepustiť. Stačilo napríklad, že manželke vykypela polievka alebo niečo prihorelo, alebo sa manželovi zapáčila iná, možno krajšia žena, tak svoju mohol prepustiť. Z toho vidíme, že žena v Ježišových časoch bola podceňovaná a bola akoby otrokyňou svojho muža. Na túto vtedajšiu prax Pán Ježiš odpovedá slovami dnešného prvého čítania. Boh stvoril človeka ako muža a ženu, lebo nie je dobré, aby bol človek sám. Preto Boh prikázal, aby muž opustil svojho otca a matku a prilipol k svojej manželke. A tak už nie sú to dvaja, ale jedno telo. Potom Pán Ježiš povedal veľmi dôležitú vetu: „Čo teda Boh spojil, človek nech nerozlučuje!“ Touto vetou Pán Ježiš ako Boží Syn povýšil prirodzenú manželskú zmluvu na sviatosť, a preto keď snúbenci uzavrú manželstvo pred dvoma svedkami a zástupcom Cirkvi (diakonom alebo kňazom), tak ich manželstvo sa stáva nerozlučiteľným s výnimkou smrti niektorého z nich.
Vrátim sa k vyššie uvedenej myšlienke z dnešnej liturgie slova. Pán Boh stvoril človeka ako muža a ženu. To znamená, že muž a žena patria tak silno k sebe, že majú myslieť nie na svoje vlastné šťastie, ale na šťastie toho druhého. Je to preto, aby mohli vo vzájomnej láske prijať a vychovávať deti. Tu zároveň vidíme stanovisko Pána Ježiša, že rehabilituje rovnosť – rovnoprávnosť – ženy s mužom, ktorú tisícročia žene upierali. Z toho jasne vyplýva vážnosť a dôležitosť sviatostného manželstva, cez ktoré po uzavretí dostávajú manželia Božie požehnanie pre toto mimoriadne dôležité poslanie. Zo strany snúbencov sa vyžaduje nadovšetko praktická viera v Pána Boha. Koľkí snúbenci si ju pri uzatvorení sviatostného manželstva uvedomujú, prežívajú a veria, že sľub si nedávajú len sami pre seba, ale aj Bohu? Koľkí snúbenci dnes veria, že Boh sa stane súčasťou ich života? Mám veľa skúseností s prípravou snúbencov, ktorých viac zaujímala paráda pri sobáši ako podstata toho, čo si uzatvárajú.
Okrem viery je nutná aj láska. Pri každej príprave snúbencov som si neodpustil otázku: „Čo je to láska?“ Dostal som rôzne odpovede, až som sa divil. Väčšina mi odpovedala, že je to sex, porozumenie a iné... Potom sa nedivme, že manželstvá rýchlo stroskotávajú, lebo nepoznajú opravdivú lásku. Tak teda, čo je láska? Známy nemecký spisovateľ Goethe napísal takúto vetu: „Ak chce niekto vstúpiť do manželstva a chce urobiť seba šťastným, nie je manželstva hoden.“ Myslel určite na sebectvo, ktoré je jednou z hlavných príčin rozpadu manželstva. Pán Ježiš povedal nádhernú vetu: „Môže niekto viac milovať svojho blížneho, ako položiť aj život za neho?“ Je nádherný zvyk na Slovensku, že pri sobášoch, keď si novomanželia prisahajú lásku na kríži, tak si uvedomujú Ježišom vyjadrenú podstatu lásky, že je to obeta. Teda, čo je láska? OBETA. Odporúčam, pozorne si prečítať trinástu kapitolu Prvého listu apoštola Pavla Korinťanom. Žiaden básnik na svete nevyjadril podstatu opravdivej lásky tak, ako apoštol Pavol.
Na záver by som chcel zdôrazniť, z čoho majú manželia čerpať silu, aby sa ich manželstvo nerozpadlo. Pravidelná svätá spoveď, nielen jeden a druhý nie, spoločná účasť na svätých omšiach a denne spoločná modlitba. Škoda, že sa spoločná modlitba vytráca z našich rodín, ktorú nahrádza televízor. Treba si všimnúť staré porekadlo: „Bez Božieho požehnania, márne naše namáhania.“

Pripravil vdp. Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.
... See MoreSee Less

DVADSIATA SIEDMA NEDEĽA CEZ ROK B

     Jeden spolubrat – kňaz, mi nie tak dávno takmer s hrôzou povedal, že v jeho rodnej farnosti (podotýkam – veľkej farnosti) sa v priebehu tohto roka rozviedlo okolo dvadsať manželských párov. Čo je zarážajúce, že sú to rozvody väčšinou mladých manželských párov.
     Žiaľ, rozvodovosť je na Slovensku až taká veľká, že štatistiky hovoria o každom druhom rozpadnutom manželstve. V našich kostoloch sa takmer každú sobotu uzatvárajú manželstvá, ale na našich súdoch sa denne konajú rozvodové konania. Keď sa zamyslíme nad slovami dnešného evanjelia, tak sa dozvedáme, že aj v Ježišových časoch to bolo tak. Všimnime si, že sa Ježiš v evanjeliách málo zmieňuje o manželstve a keď o ňom hovorí, tak pripomína pôvodný Boží ideál, ktorý Boh vložil do prirodzenosti muža a ženy, keď ich stvoril. 
     Farizeji prišli za Ježišom s otázkou, či smie muž prepustiť svoju manželku. Neprišli za ním preto, lebo ich zaujímala pravda, ale chceli poznať Ježišov názor, aby ho chytili do pasce. Aby sme pochopili otázku farizejov, tak si musíme priblížiť situáciu, v akej vtedajší ľudia žili. V časoch Pána Ježiša prevládalo učenie vtedy veľmi váženého rabína Hillela, ktorý mal u ľudí – najmä farizejov – veľkú vážnosť ako učiteľ Zákona. Tento učil, že stačí, aby sa mužovi na manželke niečo znepáčilo a môže ju hneď prepustiť. Stačilo napríklad, že manželke vykypela polievka alebo niečo prihorelo, alebo sa manželovi zapáčila iná, možno krajšia žena, tak svoju mohol prepustiť. Z toho vidíme, že žena v Ježišových časoch bola podceňovaná a bola akoby otrokyňou svojho muža. Na túto vtedajšiu prax Pán Ježiš odpovedá slovami dnešného prvého čítania. Boh stvoril človeka ako muža a ženu, lebo nie je dobré, aby bol človek sám. Preto Boh prikázal, aby muž opustil svojho otca a matku a prilipol k svojej manželke. A tak už nie sú to dvaja, ale jedno telo. Potom Pán Ježiš povedal veľmi dôležitú vetu: „Čo teda Boh spojil, človek nech nerozlučuje!“ Touto vetou Pán Ježiš ako Boží Syn povýšil prirodzenú manželskú zmluvu na sviatosť, a preto keď snúbenci uzavrú manželstvo pred dvoma svedkami a zástupcom Cirkvi (diakonom alebo kňazom), tak ich manželstvo sa stáva nerozlučiteľným s výnimkou smrti niektorého z nich.
     Vrátim sa k vyššie uvedenej myšlienke z dnešnej liturgie slova. Pán Boh stvoril človeka ako muža a ženu. To znamená, že muž a žena patria tak silno k sebe, že majú myslieť nie na svoje vlastné šťastie, ale na šťastie toho druhého. Je to preto, aby mohli vo vzájomnej láske prijať a vychovávať deti. Tu zároveň vidíme stanovisko Pána Ježiša, že rehabilituje rovnosť – rovnoprávnosť – ženy s mužom, ktorú tisícročia žene upierali. Z toho jasne vyplýva vážnosť a dôležitosť sviatostného manželstva, cez ktoré po uzavretí dostávajú manželia Božie požehnanie pre toto mimoriadne dôležité poslanie. Zo strany snúbencov sa vyžaduje nadovšetko praktická viera v Pána Boha. Koľkí snúbenci si ju pri uzatvorení sviatostného manželstva uvedomujú, prežívajú a veria, že sľub si nedávajú len sami pre seba, ale aj Bohu? Koľkí snúbenci dnes veria, že Boh sa stane súčasťou ich života? Mám veľa skúseností s prípravou snúbencov, ktorých viac zaujímala paráda pri sobáši ako podstata toho, čo si uzatvárajú. 
     Okrem viery je nutná aj láska. Pri každej príprave snúbencov som si neodpustil otázku: „Čo je to láska?“ Dostal som rôzne odpovede, až som sa divil. Väčšina mi odpovedala, že je to sex, porozumenie a iné... Potom sa nedivme, že manželstvá rýchlo stroskotávajú, lebo nepoznajú opravdivú lásku. Tak teda, čo je láska? Známy nemecký spisovateľ Goethe napísal takúto vetu: „Ak chce niekto vstúpiť do manželstva a chce urobiť seba šťastným, nie je manželstva hoden.“ Myslel určite na sebectvo, ktoré je jednou z hlavných príčin rozpadu manželstva. Pán Ježiš povedal nádhernú vetu: „Môže niekto viac milovať svojho blížneho, ako položiť aj život za neho?“ Je nádherný zvyk na Slovensku, že pri sobášoch, keď si novomanželia prisahajú lásku na kríži, tak si uvedomujú Ježišom vyjadrenú podstatu lásky, že je to obeta. Teda, čo je láska? OBETA. Odporúčam, pozorne si prečítať trinástu kapitolu Prvého listu apoštola Pavla Korinťanom. Žiaden básnik na svete nevyjadril podstatu opravdivej lásky tak, ako apoštol Pavol.
     Na záver by som chcel zdôrazniť, z čoho majú manželia čerpať silu, aby sa ich manželstvo nerozpadlo. Pravidelná svätá spoveď, nielen jeden a druhý nie, spoločná účasť na svätých omšiach a denne spoločná modlitba. Škoda, že sa spoločná modlitba vytráca z našich rodín, ktorú nahrádza televízor. Treba si všimnúť staré porekadlo: „Bez Božieho požehnania, márne naše namáhania.“

     Pripravil vdp. Martin Mojžiš, sprievodca pútnikov.

3 CommentsComment on Facebook

Krasne veľmi výstižne ale aj smutná realita

Srdečne ďakujem otec Martin 🙏♥️🙏

Pravdivé a prezieravé.Láska=obeta.